از زمانی که ویروس منحوس کرونا در کشورمان رخت پهن کرده است ، برای جلوگیری از انتشار این بیماری و صیانت از جان بسیاری از هموطنان و همشهریها سنت حسنه ای در یزد به راه افتاده که خانواده‌های متوفی بخشی از هزینه مراسم های ترحیم ، خاکسپاری ، سوم ، هفتم ، چهلم و سالگرد را به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اختصاص می‌دهند و این سنت تبدیل به یک فرهنگ نیکو در بین مردم دارالعباده گردیده است  .

بسیاری از افرادی که مبالغی را به ستاد دیه استان اهدا مینمایند هدف خود از این اقدام را خشنودی خداوند و شادی روح کسانی بیان مینمایند که از این دنیا هجرت کرده و دیگر در بین ما نیستند .

این افراد در این خصوص بیان مینمایند :  با توجه به شرایط حاکم بر کشور که امکان برگزاری مراسمهایی از این قبیل را گرفته ، چه بهتر است که این هزینه ها به کارهای خیری مانند زادی آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اختصاص داده شود ، تا با این عمل زیبا بتوان دل خانواده هایی را که به دلایل غیر عمد و عمومآ به دلیل عدم تمکن مالی در زندانها به سر میبرند را شاد نمود .

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد در این رابطه گفت : با آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور و عدم برگزاری مراسم های ترحیم و …. شاهد حضور بسیاری از همشهریانمان بودیم که هزینه برگزاری مراسم های خود را به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اختصاص داده و تنها خواسته آنها آزادی هرچه سریعتر زندانی مورد نظر بود  .

اسلام افشون با اعلام این‌که تاکنون مبلغی بیش از ۱۰ میلیارد ریال توسط خانواده متوفی با مراجعه به ستاد دیه جهت آزادی زندانیان جرایم غیر عمد اهدا گردیده افزود : خوشبختانه با کوشش خبرگزاری ها ، صفحات مجازی و صدا و سیمای مرکز استان  این سنت درحال تبدیل به یک فرهنگ است و امیدواریم شاهد حضور بیش از این مردم دارالعباده در این خصوص باشیم.

گفتنی است با اختصاص این مبلغ تا کنون ۲۵ زندانی جرائم غیر عمد آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

انتهای پیام //

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =