به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد؛ چهارمین همایش جشن گلریزان شهرستان خاتم با حضور محمد سلیمی معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل زندان ها و بازرس ستاد دیه استان یزد، اسلام افشون مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد، فرجام فاضلی فرماندار، محمد مهدی مدرس زاده رییس دادگستری، ابراهیم عاشوری رییس بازداشتگاه و دبیر چهارمین همایش گلریزان و جمعی ازمسئولین و خیرین این شهرستان در پنجمین روز از ماه مبارک رمضان در محل تالار نگین شهر هرات برگزار گردید.

محمد سلیمی معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل زندان ها و بازرس ستاد دیه استان یزد در این همایش به تشریح پیدایش و شکل گیری این ستاد پرداخت و گفت: ستاد دیه یک ستاد کاملا مردمی است که وابسته به هیچ نهاد یا ارگان دولتی نبوده و با همت شهید والا مقام سید اسد اله لاجوردی جهت آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد تأسیس شده و هر ساله با همت خیرین و نیکوکاران استان یزد تعدادی از این زندانیان به آغوش گرم خانواده خود باز می گردند.

این مسئول تصریح کرد: در تصادفات رانندگی رعایت نکردن قوانین رانندگی ، رانندگی بدون گواهینامه و استفاده نکردن از وسیله نقلیه سالم و بدون عیب علت ارتکاب جرم است.

بازرس ستاد دیه استان اضافه کرد: هر سال مهریه ها سنگین تر از سال قبل می شود هنوز مهریه های معقول در خانواده ها بسته به توان زوج رواج پیدا نکرده و متاسفانه مهریه به سال تولد ، تاریخ میلادی و سال وقوع عقد تعیین می شود و در حین تعیین گفته می شود

«مهریه را کی داده و کی گرفته » ، در حالی که چنین حرفی صحیح نیست.

وی با اشاره به اینکه اتفاقا مهریه هم دادنی و هم گرفتنی است خاطرنشان کرد: در تعیین مهریه باید به وجود زندانیانی که به علت مهریه سنگین به زندان افتادند توجه شود ، همچنین تحقیقات قبل از ازدواج نیز باید صورت گیرد تا بعدها خانواده ها با مشکل مواجه نشوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل زندان ها استان همچنین گفت: چک برای سهولت داد و ستد است باید افراد در هنگام صدور آن توجه داشته باشند، آیا می توانند چک را در تاریخ سررسید پاس کنند و همین طور باید مواظب کلاهبرداران باشند تا با گرفتن چک کلاه سرشان نروند.

سلیمی افزود: در حال حاضر ١٠ زندانی جرائم غیرعمد محکوم شهرستان با بدهی ۱۴ میلیارد ریال در زندان هستند که منتظر یاری مردم نوعدوست وخیر شهرستان می باشند.

بازرس ستاد دیه استان تصریح کرد: درسال گذشته ١۴زندانی جرائم غیرعمد محکوم مالی شهرستان خاتم با نیاز مالی ۴٠٠میلیون و۴۵٠هزار تومان باکمک خیرین زمینه آزادی آنان فراهم شد وبه آغوش خانواده خود برگشتند.

فرجام فاضلی فرماندار شهرستان خاتم در آغاز به اهمیت کمک در آزاد سازی افراد در بند ،که ناخواسته گرفتار شده اند اشاره و عنوان کرد:  آسیب پذیری خانواده زندانیان در جامعه به مراتب بیشتر از خود زندانی است.و نباید تاثیرات مجازات زندانیان غیرعمد به خانواده آنان منتقل شود و خواستار اصلاح نگاه جامعه به خانواده زندانیان شد.

محمد مهدی مدرس زاده رییس دادگستری شهرستان خاتم گفت: این اقدام خداپسندانه که موجب بازگشت زندانیان جرائم غیر عمد به آغوش خانواده می گردد، شایسته تقدیر ویژه است.

وی افزود:  تلاش برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد ضروری و ارزشمند است، اما از آن مهم تر، فرهنگ سازی و ایجاد ساز و کار‌هایی برای پیشگیری از وقوع جرم و جلوگیری از زندانی شدن افراد است.

مدرس زاده برگزاری جشن گلریزان را خوب ارزیابی کرد و گفت: گردآوری خیِّرین برای جلب کمک و مشارکت آنان در این گونه اقدامات خداپسندانه بسیار خوب و اثر گذار است و به طور معمول کمک‌های خوبی نیز در این برنامه‌ها جمع آوری می‌شود.

گفتنی است خیرین شهرستان خاتم یک میلیارد و دویست و شصت میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کمک کردند.

IMG_2513_001 IMG_2516_001 IMG_2517_001 IMG_2527_001 IMG_2532_001 IMG_2541_001 IMG_2542_001

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + هشت =