غلامعلی دهشیری رییس کل دادگستری استان یزد و رئیس هیئت امنا ستاد دیه استان یزد در برنامه تلویزیونی ماه مهربانی حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی ستاد مردمی دیه استان یزد؛ همزمان با بیست و پنجمین روز از ماه مبارک رمضان ،غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد مردمی دیه استان یزد در برنامه تلویزیونی ماه مهربانی حضور یافته و به ارائه آمارو عملکرد این ستاد مردمی و جایگاه این ستاد در کشور پرداخت.

دهشیری در این برنامه تلویزویونی ضمن تقدیر از خیرین و صنعت گران استان به دلیل همراهی و همکاری در آزادی زندانیان جرائم غیر عمد تصریح کرد: در سال گذشته تعداد  185 زندانی جرائم غیر عمد از زندان آزاد شدند که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ که تعداد ۱۶۳ محکوم از زندان های استان آزاد شدند و  با توجه  به تورم و شرایط اقتصادی با تلاش کارکنان ستاد مردمی دیه استان یزد در امر آزادی زندانیان جرائم غیر عمد پیشرفت ۱۴ درصدی داشته است.

رئیس کل دادگستری در ادامه گفت: رقم بدهی زندانیان آزاد شده مبلغ ۳۴۸ میلیارد و ۷۳۱ میلیون تومان بوده که مبلغ ۳۱۰ میلیارد و ۶۳۷ میلیون تومان در قالب اعسار ، آورده مددجو  و گذشت رضایت مندانه از شکات تامین شده و با پرداخت مبلغ ۳۸ میلیارد و ۹۴ میلیون تومان این تعداد زندانی از زندان آزاد شدند.

رئیس هیئت امناء ستاد مردمی دیه استان یزد با اشاره به اینکه استان استان یزد در کشور جزء سه رتبه برتر در زمینه اخذ گذشت رضایتمندانه از شکات را  از آن خود کرده است در بسیاری از مواقع شکات خود به مانند خیر عمل نموده زمینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد را فراهم میکنند تا جایی که بیش از  42% از مبلغ بدهی را از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ گردیده است.

این مقام مسئول در ادامه گفت: از این تعداد مددجو آزاد شده تعداد ۱۱۹ زندانی محکومیت مالی ، تعداد ۵۳ مددجو محکومیت مهریه ، تعداد ۱۰ محکوم نفقه ، تعداد ۳ محکوم دیه حوادث کارگاهی بودند که  تعداد ۱۹ مددجو زن بودند و تعداد ۱۶۶ مددجو مرد بودند .

دهشیری در ادامه گفت: استان یزد همواره در کشور رتبه برتر را از نظر اجرای پویش های آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به خود اختصاص داده است و در همه مناسبت ها، ستاد دیه استان یزد اقدام به برگزاری پویش جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد میکند و در برگزاری پویش های مبتکرانه و نواورانه همواره پیشقدم بوده است .

وی با اشاره به مشارکت دانش آموزان یزدی در آزادی زندانیان جرائم غیر عمد گفت: یکی از چشم انداز ها و اهدافی که در راستای ترویج فرهنگ حسنه کمک و انفاق مد نظر بوده است مشارکت دانش آموزان و مدارس در کنار دیگر خیرین و اصناف است که این موضوع موجب فرهنگ سازی در بین کسانی است که از سنین کم موضوع کمک و گذشت را فرا میگیرند و این یکی از نکاتی است که به صورت ویژه در ستاد دیه استان در حال تبلیغ و پیگیری است تعداد زیادی از مدارس استان به این پویش پیوسته اند و هر روزه به تعداد آنها نیز افزوده میشود.

این مقام مسئول زندان را با اشاره به حدیثی از امام علی (ع)  که زندان را به قبر انسانهای زنده معنی میکند در این خصوص گفت: بسیاری از افرادی هستند که بنا به دلایل غیر عمد از نعمت هایی مانند خانواده و جامعه و آزادی محروم هستند و چشم انتظار افرادی هستند که میتوانند با دست های پر سخاوت خود زمینه آزادی آنها را فراهم نمایند.

گفتنی است برنامه تلویزونی ماه مهربانی برای نهمین سال متوالی با تهیه کنندگی و اجرای مجری توانمند استان عباس گلرسان همه روزه در ماه مبارک رمضان از شبکه یزد با محوریت کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد پخش میگردد.

انتهای پیام //

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 8 =