مدیر کل زندانها و نایب رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان یزد از آزادی تعداد ۱۲۲ محکوم مالی جرائم غیر عمد در ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد؛ رضا مقبلی مدیر کل زندانها و نایب رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان با اعلام این خبر گفت: علیرغم شرایط سخت معیشتی با همت نیکوکاران دارالعباده و ستاد دیه استان یزد از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۱۲۲ محکوم مالی جرائم غیر عمد از زندانهای استان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.

این مقام مسئول در ادامه افزود: بدهی این مددجویان مبلغ ۱۲۱ میلیارد تومان بود که مبلغ ۱۰۹ میلیارد تومان توسط اعضاء کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان و شعب شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان مرکزی استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ گردیده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک های نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ ۱۲ میلیارد تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۱۲۲ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم گردید.

وی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت: از این تعداد آزاد گردیده تعداد ۷۹ مددجو مربوط به محکومین مالی ،تعداد ۲۹ مددجو محکوم پرداخت مهریه، تعداد ۱۳ مددجو محکوم نفقه و ۱ محکوم پرداخت دیه حادثه کار بودند .

مقبلی ضمن تقدیر از زحمات بی وقفه کارکنان و اعضاء کمیته صلح و سازش این ستاد گفت: از این تعداد آزادی تعداد ۲۲ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و بدون پرداخت مبلغ و تعداد ۱۰۰ مددجو  با پرداخت از منابع، شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک های عامل از زندان آزاد گردیدند که از این تعداد ۱۳ مددجو زن و مابقی مددجویان مرد بودند .

این مقام مسئول مسئول در پایان ضمن تقدیراز فعالیت های ارزشمند ستاد دیه استان، مدیر نمایندگی و مدیر روابط عمومی این ستاد مردمی به دلیل برگزاری پویش یلدای رهایی به مناسبت شب یلدا گفت: این پویش با همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و همکاری سازمان صدا و سیما استان برگزار گردید که شاهد حضور بسیاری از خیرین و کمک به آزادی زندانیان در قالب این پویش بودیم .

انتهای پیام //

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =