نشست هیئت امنای ستاد دیه استان یزد با حضور مدیر عامل ستاد دیه کشور برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد ؛ غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان یزد در این نشست که به میزبانی کانون اصلاح و تربیت استان یزد برگزار و با حضور مدیر کل زندانها و نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد ، مدیر عامل ستاد دیه استان یزد و کلیه اعضا هییت امناء همراه بود ،  با اشاره با حدیثی از امام علی (ع) در خصوص مهربانی افراد به یکدیگر که باعث فرود آمدن رحمت خداوند میگردد گفت : یکی از مصداق های رحمت خداوند تشکیل ستاد های مردمی رسیدگی به امر دیه و کمک به آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد است که به همت شهید بزرگوار شهید لاجوردی تشکیل و تاکنون این فعالیت ادامه دارد .  

دهشیری با اشاره به آسیب های فردی و اجتماعی که بازداشت و زندانی کردن افراد برای جامعه و زندگی فرد و خانواده محکوم به همراه خواهد داشت گفت : برای جلوگیری از کلیه این آسیب ها شاهد حمایت بنیاد تعاون زندانیان که در خصوص اشتغال مددجویان فعالیت مینماید ، انجمن حمایت در راستای آسیب زدایی از خانواده مددجویان اقدام مینماید و ستاد دیه که متولی امر در آزادی زندانیان جرائم غیر عمد از زندانها میباشد هستیم که باید تمامی تلاش در حفظ وجهه مردمی بودن این ستاد انجام شود . 

رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد یکی از مهمترین  راه های حفظ وجهه مردمی ستاد دیه حضور افراد برجسته و خیر در هیئت امناء این ستاد و برگزاری آیین ها و مراسم هایی به مناسبت های مختلف در راستای آزادی محکومین مالی و اعلام اخبار این عملکرد ها از رسانه ها به ویژه صدا و سیمای مرکز یزد بر شمرد .

وی در ادامه با اشاره کمک های مردم به ستاد دیه استان در شرایط کرونایی اجتماع گفت : این کمک های مردمی نشان از تدین ، اهتمام و توجه به مسئولیت اجتماعی دارد زیرا مردم درالعباده یزد دارای روحیه نوعدوستی و دینداری و کمک به همنوع هستند و سرنوشت دیگرا را بسیار مهم میدانند. 

این مقام مسئول در ادامه گفت : یکی از مهمترین دلایل گرفتاری و ورود افراد به زندان عدم آگاهی مردم از قوانین حاکم در جامعه و جهل نسبت به قانون است که برای حل این موضوع و مشکل نیازمند تشکیل کارگروهی متشکل از افراد متخصص در زمینه های قضایی و فرهنگی جهت اطلاع دقیق قوانین و فرهنگ سازی و آموزش های همگانی کلیه دستگاه ها به مردم هستیم تا بتوانیم شاهد کاهش ورود افراد به زندان باشیم .

رئیس کل دادگستری در پایان گفت : هم اکنون تعداد ۹۳ محکوم مشمول کمک ستاد دیه استان در زندانهای یزد به سر میبرند که برای آزادی آنها مبلغی بالغ بر ۸۴ میلیارد تومان نیاز است .

گفتنی است در پایان این نشست پرونده ۹ مددجو محکوم مالی جهت آزادی مورد بررسی اعضاء هیئت امناء قرار گرفته و زمینه آزادی این ۹ محکوم مالی از زندانهای استان فراهم گردید .

انتهای پیام //

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − سه =