یکی از بازماندگان پرواز  شماره ۲۷۷ تهران – ارومیه  که در سال ۱۳۸۹ سقوط کرده بود با حضور در ستاد دیه استان مبلغ ۱۰ میلیون تومان را برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا نمود .

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد ؛ این بانوی نیکوکار که اصرار داشت نام و تصویرش فاش نشود در این راستا گفت : در سال ۱۳۸۹ در پرواز تهران به سمت ارومیه بودم که به دلیل شرایط نامساعد جوی و مه شدید ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه  در دشت نزدیک به روستای کلیساکندی ارومیه سقوط کرد .

وی در ادامه گفت : آن شب من را هم همراه با فوتی ها برای انتقال آماده کرده بودند که ناگهان کسی متوجه زنده بودن من شده و من را که تمام مهره های کمرم شکسه و پای راست هم قطع شده بود برای درمان به بیمارستان انتقال دادند .

وی افزود : بعد از ده روز برای پیوند و جراحی پا من را به بیمارستانی در تهران انتقال دادند اما تمام پزشکان از این عمل نا امید بوده و تنها ۱ درصد را برای موفق بودن و راه رفتن من قرار داده بودند ، بعد از عمل جراحی به استان یزد انتقال یافته اما در تمام روزها هیچ گونه حسی در پای خود نداشتم ، تا شبی که در خواب یکی از اقوام را که سید بود و فوت شده بود را دیدم کمک با من صحبت کرد و گفت انشا… پاهای تو نیز خوب میشود .

وی گفت : فردای آن روز به سختی موفق شدم پاهای خود را تکان بدهم و کم کم و روز به روز سلامت خود را دست یافتم ، شبی که آن خواب را دیدم نیت کردم تا سفره ای درخور امام حسین و برادر بزرگوارش ابوالفضل العباس (ع) پهن نمایم ، اما در سال جاری متاسفانه به دلیل شرایط کرونایی نتوانستم این نذر را ادا نمایم ، از همین جهت مبلغ خود را به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اختصاص دادم .

گفتنی در این حادثه ۷۷ نفر کشته و ۳۳ نفر هم مجروح شده‌اند، که مجروحان به بیمارستان‌های ارومیه انتقال یافته‌اند و تعداد کشته‌شدگان در ساعات بعد به ۸۰ نفر رسید که ناشی از فوت تعدادی از سرنشینان بود که از ناحیه نخاع یا گردن ضربه دیده بودند و خلبان و تمامی کادر پرواز هواپیما هم جزو کشته‌شدگان هستند.

انتهای پیام //   

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =