نشست خبری مدیر نمایندگی ستاد دیه استان به صورت مشترک با مدیر کل زندانهای استان و نایب رئیس هییت امناء ستاد دیه استان یزد، به مناسبت هفته قوه قضائیه با اصحاب رسانه  برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد؛ اسلام افشون ظهر دوشنبه در نشستی خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه که در سالن اجتماعات شهید بهشتی اداره کل زندانهای استان یزد برگزار گردید با بیان این که آمار آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷ با افزایش ۴۳ درصدی روبرو بوده است گفت : سال گذشته در مجموع ۳۱۵ پرونده جرایم مالی غیرعمد در استان یزد وجود داشت که زندانیان ۲۶۰ پرونده با برگزاری جلسات صبح و سازش و دریافت رضایت و پرداخت بخشی از دیون آزاد شدند.

این مقام مسئول در این رابطه اظهار داشت : این ۲۶۰ زندانی با محکومیت مالی ۱۰۷ میلیارد تومان با پرداخت مبلغ ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از زندان آزاد شدند که ۱۰۰ میلیارد تومان از رقم محکومیت آنها توسط کمیته صلح و سازش، گذشت رضایتمندانه اخذ شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد گفت : از ابتدای امسال تاکنون  ۵۷ زندانی جرایم مالی غیرعمد با همکاری مردم ، خیران و پیگیری این ستاد از زندان‌های استان آزاد شدند که برای آزادی آنها به ۱۲ میلیارد تومان نیاز بود اما ۱۱ میلیارد تومان از این میزان ، گذشت رضایتمندانه اخذ گردید.

اسلام افشون با بیان اینکه پارسال  ۱۲ جشن گلریزان و ۱۳ طرح برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد برگزار شد افزود: امسال نیز برای اولین بار در کشور به دلیل شیوع کرونا جشن‌های گلریزان به صورت مجازی و اینترنتی برگزار شد.

افشون همچنین با اشاره به اجرای ۳۰ برنامه با عنوان ماه مهربانی عنوان کرد: در مجموع در ویژه برنامه ماه مهربانی و دو جشن مجازی گلریزان و ویژه برنامه بخشش حیدری ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد جمع آوری شد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر در زندان‌ها ۱۷۰ محکوم مالی داریم که ۹ نفر از آنها بدهکاران دیه، پنج نفر بدهکاران دیه در کارگاه‌ها، سه نفر بدهکاران جرایم شبه عمد، ۱۵۴ نفر بدهکاران حقوقی نظیر چک‌های برگشتی غیر کلاهبرداری و ضمانت، ۶۲ نفر مهریه و ۲ نفر بدهکاران نفقه هستند که برای آزادی آنها به ۱۶۵ میلیارد تومان نیاز است.

افشون تصریح کرد: بدهی تمام مددجویان جرایم مالی غیرعمد استان یزد بالای ۳۰ میلیون تومان است و بدهی زیر این میزان با تدابیر اتخاذ شده به سرعت از زندان آزاد می‌شوند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد در پایان از اجرای طرح بخشش کریمانه به مناسبت دهه کرامت خبر داد و گفت : از تاریخ ۳ الی ۱۳ تیر طرحی تحت عنوان بخشش کریمانه در استان اجرا که امیدواریم با اجرای این طرح تا سالروز میلاد امام هشتم ، امام رضا(ع) تعداد زندانی جرائم غیر عمد قابل توجهی را از زندان ازاد و به آغوش خانواده خود بازگردانیم .

انتهای پیام //

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 9 =