در آیینی با حضور رئیس کل دادگستری و رئیس هییت امناء ستاد دیه استان یزد ۱۰ محکوم مالی در بند با همت نیکوکاران یزدی آزاد و به آغوش خانواده های خویش بازگشتند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد ؛ در این آیین که به میزبانی زندان مرکزی یزد برگزار و با حضور دادستان عمومی و انقلاب ، رئیس دادگستری شهرستان یزد ، معاون قضایی دادگستری ، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و جمعی از مسئولین قضایی استان همراه بود، رئیس کل دادگستری استان یزد ضمن تقدیر از نیکوکاران یزدی به دلیل همکاری با ستاد دیه استان و شوراهای صلحی زندان های یزد در رابطه با آزادی مددجویان نیازمند گفت: مردم نیکوکار یزد که به سختکوشی و قناعت شهره هستند، همیشه در امور خیر پیش قدم بوده و امروز نیز با حمایت های آنها شاهد آزادی ۱۰ مددجوی نیازمند آبرومند از زندان های استان هستیم.

غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری و رئیس هییت امناء ستاد دیه استان یزد با اشاره به گزارشی از فعالیت های دستگاه قضایی در هفته ی قوه قضاییه گفت: اداره کل زندان های استان یزد همواره در زمینه اصلاح و تربیت مددجویان کوشیده و دستاوردهای خوبی در این زمینه ها داشته اند که مددجویان آزاد شده نیز باید توجه داشته باشند تا پس از آزادی به سمت زندگی شرافتمندانه حرکت کنند.

وی همچنین از حمایت های صداوسیمای مرکز یزد درباره حمایت از پویش های کمک به زندانیان جرایم غیرعمد قدردانی کرد و اظهار داشت: مردم نوعدوست یزد در اوضاع خرابی کسب و کار بیش از ۲۰میلیارتومان به آزادی مددجویان نیازمند جرایم غیرعمد کمک کردند که در این میان صداوسیمای مرکز یزد نقش مهمی در اطلاع رسانی عمومی جامعه داشت.

ایم مقام مسئول با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق (علیه السلام) افزود: در برنامه ی امروز یکی از هیات های عزاداری یزد جمعی از نیکوکاران خود را برای حمایت از آزادی یک مددجوی نیازمند آبرومند بسیج کرده بود که این اقدام می تواند به عنوان الگو در سایر محلات و هیات های عزاداری اجرایی شود.

در ابتدای این نشست نیز اسلام افشون مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد به بیان گزارشی از روند آزادی ۱۰ نفر از مددجویان نیازمند آبرومند پرداخت و گفت: کل بدهی این ۱۰ نفر مبلغ ۵۱۱ میلیون تومان بود که مددکاران و همکاران ما در شورای صلحی زندان مبلغ ۳۶۳ میلیون تومان گذشت رضایتمندانه از شکات اخذ نمودند.

وی افزود: نیکوکاران یزدی نیز با پرداخت مبلغ ۱۴۸ میلیون تومان زمینه ی آزادی این ۱۰ نفر را همزمان با هفته قوه ی قضاییه فراهم نمودند.

ایم مقام مسئول در پایان گفت : هم اکنون تعداد ۱۷۰ مددجو محکوم مالی در زندانهای استان به سر میبرند که چشم انتظار کمک های خیرینو نیکوکاران هستند .

گفتنی است در پایان این آیین از نیکوکاران در این امر خیر تقدیر و نامه آزادی مددجویان محکوم مالی در حضور خانوادهایشان به آنها اعطاء گردید .

انتهای پیام //

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =