رضا ذوالفعلی نژاد مدیر کل زندانها و نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد دیه استان یزد به عنوان مهمان سوم برنامه تلوزیونی ماه مهربانی در این برنامه حضور یافت .

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد؛ رضا ذوالفعلی نژاد مدیر کل زندانها و نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد به ارائه گزارش عملکرد این ستاد در سال گذشته پرداخت .

این مقام مسئول در این برنامه تلویزیونی ضمن تقدیر و تشکر از خیرین و نیکواران به دلیل مشارکت با ستاد دیه دیه استان در زمینه آزاد سازی مددجویان جرائم غیر عمد گفت : در سال گذشته تعداد ۳۱۵ پرونده در این ستاد تشکیل که منجر به آزادی ۲۶۰ مددجو محکوم مالی از بند گردید .

وی در ادامه گفت : برای آزادی این ۲۶۰ مددجو از بند مبلغی بالغ بر ۱۰۷۵میلیارد ریال نیاز بود که به همت اعضاءکمیته صلح و سازش ستاد دیه و شورای حل اختلاف و مددکاران  زندانها و  بالغ بر  1002 میلیارد ریال از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ گردید و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ ۷۳ میلیارد ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۲۶۰ نفر و بازگشت آنها به آغوش خانواده فراهم گردید.

نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه گفت : هم اکنون تعداد ۲۲۵ زندانی به دلایل جرائم غیر عمد مالی در زندان استان هستند که مبلغ بدهی آنها بیش از ۷۴۵ میلیارد ریال است که مبلغ ۱۴۷میلیارد ریال از این مبلغ را توسط کمیته صلح و سازش این ستاد شورای حل اختلاف و مددکاران زندانها گذشت رضایت مندانه از شکات اخذ و  برای آزادی آنها مبلغ بیش از ۵۹۸ میلیارد ریال نیاز است.

مدیر کل زندانهای استان در ادامه افزود: در سال گذشته با افزایش ۱۰۰ درصدی جذب کمک های خیرین مواجه بودیم به این صورت که مبلغ جذب شده از خیرین در سال ۱۳۹۷ مبلغ ۱۲ میلیارد ریال بوده که این مبلغ در سال ۱۳۹۸ به ۲۴ میلیارد ریال افزایش یافته است .

ذوالفعلی نژاد از برگزاری طرح های مختلفی همچون همای رحمت ، بهاریه ، فجر نور و هر نخل ازادی یک زندانی خبر داد و گفت : خوشبختانه در سال گذشته توانستیم در مناسبت های مختلف اقدام به برگزاری۱۲ طرح  برای آزادی مددجویان جرائم غیر عمد نماییم که مورد استقبال خیرین و نیکوکاران قرار گرفت. 

وی در پایان از برگزاری جشن های گلریزان به صورت آنلاین به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد و از همشهریان و خیرین در خواست نمود تا کمک های نقدی خود را به صورت آنلاین و از طریق شماره گیری کد دستوری #۱۱۳۳*۶۶۵۵* به حساب ستاد دیه استان یزد واریز نموده تا بتوان زمینه آزادی محکومین جرائم غیر عمد را فراهم کرد .

گفتنی است این برنامه تلوزیونی هر روز قبل از افطار به صورت زنده از شبکه استانی یزد پخش میگردد.

انتهای پیام //  

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =