اسلام افشون مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد به عنوان مهمان شب اول برنامه تلوزیونی ماه مهربانی در این برنامه حضور یافت .

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد؛ اسلام افشون مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد در ابتدا از خیرین و نیکوکارن و نهاد ها و ارگان هایی که سال گذشته با کمک های خود زمینه آزادی مددجویان را فراهم نمودند تقدیر و تشکر نمود .

وی در ادامه گفت خوشبختانه هر ساله شاهد همت بیشتر و تلاش مضاعف خیرین و نیکوکاران به عنوان یاوران ستاد دیه استان یزد هستیم تا جایی که سال گذشته زمینه آزادی ۲۶۰ مددجو محکوم مالی در بند به همت این خیرین و نیکوکاران فراهم شد که نسبت سال گذشته پیشرفت ۴۳ درصدی داشته ایم .

این مقام مسئول با تاکید بر مهمترین وظیفه و رسالت ستاد دیه در زمینه پیشگیری گفت : همه استان و تمام ارگان ها باید همت نموده تا بتوانیم با فرهنگ سازی و تبلیغات مناسب زمینه آگاه سازی مردم را در زمینه جرائم غیر عمد و فراهم آورده و باعث جلو گیری از ورود آنها به زندانها شویم.

وی در ادامه پیرامون ستاد دیه و تاریخچه این ستاد مردمی گفت : این ستاد به همت شهید والامقام سید اسد الله لاجوردی در سال ۱۳۶۹ تاسیس و از سال ۱۳۷۸ فعالیت خود را در زمینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به صورت رسمی آغاز نمود و تا امروزه توانسته زمینه آزادی بسیاری از محکومین مالی جرائم غیر عمد را از زندان فراهم نمایند و تحت عنوان ستاد مردم رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند نام گرفت .

وی گفت این ستاد در استان یزد نیز از سال ۱۳۸۵ آغاز به فعالیت نموده و به صورت هیئت امنایی که این اعضاء از مسئولین ارشد استان و خیرین و انسهایی نام آور که در استان از حسن شهرت بالایی برخوردار هستند تشکیل گردیده و تمام امورات توسط این هیئت امناء بررسی ، تصمیم گیری و توسط مدیر عامل اجرا میگردد.

اسلام افشون در زمینه پیشگیری گفت : بسیاری از مددجویان به دلیل عدم آگاهی از نکات پیشگیری هم اکنون در بند هستند افرادی که بدون توجه به نکات ایمنی و عدم آگاهی های حقوقی به صورت ناخواسته اسیر زندان گشته اند .

این مقام مسئول در ادامه گفت : برخی از زنان خانه دار بدون هیچ گونه درامد مالی اقدام به باز نمودن حساب جاری نزد بانک ها نموده و متاسفانه همسران یا اشخاص دیگری از خانواده از دسته چک آنها استفاده نموده و به علت عدم موجودی در این حساب ها روانه زندان شده اند .

وی در ادامه گفت : چرا مادران که باید تربیت فرزندان را عهده دار باشند و وظایف خود در منزل را انجام دهند اکنون باید در زندان به سر ببرند که این خود یکی از بزرگترین آسیب های اجتماعی است .

افشون در ادامه درخصوص خانواده هایی که برای فرزندان خود که هنوز به سن قانونی نرسیده اند وسیه نقلیه موتوری تهیه ویا وسیله نقلیه خود را در اختیار آنها قرار میدهند گفت :  این امر کار بسیار اشتباه و پر خطری است پرا که هم جان خود وهم جان دیگران را به خطر می اندازند و در نهایت در صورت وقوع تصادف در سال جاری باید دیه ۳۳۰ میلیون تومانی را در ماه غیر حرام و مبلغ ۴۴۰ میلیون تومانیرا در ماه حرام پرداخت نمایند که معمولا این مبلغ از توان مالی خانواده ها خارج است و این گونه اشخاص روانه زندانها خواهند شد لذا توصیه ما این است که خانواده ها حتما بر این مورد توجه ویژه نموده و  از اقدام برای در اختیار قرار دادن وسایل نلیه برای فرزندان زیر ۱۸ سال خود خودداری نمایند.  

وی در پایان از برگزاری جشن های گلریزان به صورت آنلاین به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد و از همشهریان و خیرین در خواست نمود تا کمک های نقدی خود را به صورت آنلاین به حساب ستاد دیه استان یزد واریز نموده تا بتوان زمینه آزادی محکومین جرائم غیر عمد را فراهم کرد .

گفتنی است این برنامه تلوزیونی هر روز قبل از افطار به صورت زنده از شبکه استانی یزد پخش میگردد.

انتهای پیام //   

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − نه =