مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد از آزادی ۲۲۸ مددجو محکوم مالی در۱۱ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد؛ اسلام افشون مدیر نمایندگی ستاد دیه استان با اعلام این خبر گفت : در ۱۱ ماهه سال جاری برای آزادی ۲۲۸ نفر محکومین مالی جرائم غیر عمد بالغ بر۸۲۸  میلیارد ریال نیاز بود که با تلاش ستاد دیه استان بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال از این مبلغ پرداخت گردید.

افشون در ادامه گفت :  به همت اعضاءکمیته صلح و سازش این ستاد حدود ۷۶۸ میلیارد ریال از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ گردید و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ ۶۰ میلیارد ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۲۲۸ نفر و بازگشت آنها به آغوش خانواده فراهم گردید.

این مقام مسئول در ادامه افزود در بهمن ماه سال جاری تعداد ۴۴ مددجو جرائم غیر عمد از زندان آزاد و به اغوش خانواده بازگشتند که برای رهایی این ۴۴ محکوم مبلغ ۱۹۵ میلیارد ریال نیاز بود که مبلغ ۱۷۷ میلیارد ریال از این مبلغ را از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ گردید و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ ۱۸ میلیارد ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۴۴نفر و بازگشت آنها به آغوش خانواده فراهم گردید .

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان با اعلام این خبر گفت : از تاریخ ۱ الی ۱۸ اسفند ماه سال جاری که با میلاد مولای متقیان امام علی (ع) مصادف گردیده ، طرح همای رحمت برای آزادی مددجویان جرائم غیر عمد در استان یزد اجرا خواهد شد .

 وی در ادامه گفت : هدف از اجرای این طرح را تلاش برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و آموزش و فرهنگسازی به منظور پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندانها و همینطور کمک برای آزادی این مددجویان بیان نمود .

این مقام مسئول در پایان ضمن تشکر از کمک های خیرین گفت : هدف این مجموعه آزادی محکومین جرائم غیر عمد میباشد که ناخواسته وارد زندان گردیده و تحمل حبس مینمایند.

انتهای پیام //

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − ده =