به منظور هم اندیشی و برنامه ریزی برای برنامه های اجرایی در ماه مبارک رمضان نشستی با حضور اعضای هییت امناء ستاد دیه استان و امام جمعه بخش مرکزی یزد برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد؛ در این نشست که به میزبانی دفتر حجت الاسلام سیدمحمد کاظم مدرسی برگزار شد اسلام افشون مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد، محمدرضا رضایی‌نژاد مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان یزد و عضو هییت امناء ستاد دیه استان یزد ، احمد بهمنی آقابزرگی عضو هییت امناء ستاد دیه استان و مسئول گروه تحقیق این ستاد و مهدی پیشگویی پور مدیر روابط عمومی گروه تعاونی شرکت پیشگامان کویر یزد حضور داشتند .

در ابتدای این نشست اسلام افشون مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد به ارائه گزارشی پیرامون عملکرد ستاد دیه این استان از ابتدای سال جاری تا کنون پرداخت و در ادامه گفت : یکی از مهمترین اهداف و رسالت های ستاد دیه فرهنگ سازی در زمینه آگاهی مردم نسبت به مسائل حقوقی، اعتلای فرهنگ گذشت و همچنین کمک به زندانیان جرائم مالی غیر عمد است .

این مقام مسئول در ادامه به اجرای طرح های متعدد در مناسبات مختلف اشاره و گفت: با اجرای طرح های مختلف مناسبتی از ابتدای سال جاری ۲۰۴ مددجوی محکوم مالی جرائم غیر عمد از زندان های استان یزد آزاد گردیده اند که جمع کل بدهی  این مددجویان بیش از ۷۱۵ میلیارد ریال بود که از این مبلغ ۶۶۳ میلیارد ریال از شکات و اولیای دم، گذشت رضایت مندانه اخذ و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ  51 میلیارد ریال به حساب سپرده دادگستری واریز گردیده است.

اسلام افشون در ادامه گفت : هم اکنون ستاد دیه استان مشغول به اجرای طرح فجر نور میباشد که هدف از اجرای این طرح  دعوت از خیرین و نیکوکاران و اخذ کمکهای مردمی برای آزادی مددجویان در ایام الله دهه فجر میباشد .

وی در ادامه این نشست از طرح جشن های مردمی در ماه مبارک رمضان با مشارکت گروه تعاونی پیشگامان کویر یزد خبرداد و گفت : تلاش این مجموعه بر این است که تا در سال آینده در ماه مبارک رمضان جشن های متعددی در سطح شهر با حضور هنرمندان کشوری و استانی برگزار و کلیه عواید این جشن ها را برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اختصاص دهیم .

در ادامه این نشست حجت الاسلام سید محمد کاظم مدرسی با اشاره به پر برکت بودن ماه مبارک رمضان افزود : رمضان ماهِ نشر معنوی مردم و ماهِ بروز استعداد های معنوی است لذا باید در هرچه با کیفیت برگزار شدن این گونه برنامه ها دقت نمود .

امام جمعه بخش مرکزی یزد در ادامه افزود : در اجرای این برنامه ها باید از اشخاصی استفاده نمود که نسبت به دین و فرهنگ احساس مسئولیت نموده و حفظ کرامات انسانی را از جمله وظایف خود میدانند.

گفتنی است ستاد دیه استان یزد در نظر دارد تا علاوه بر پخش برنامه ماه مهربانی که لحظات افطار از مرکز صداو سیمای استان یزد پخش میگردد ، به اجرای جشن هایی در سطح شهر اقدام و کلیه عواید این برنامه ها را به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اختصاص دهد .

انتهای پیام //

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =