دهمین نشست هیات امنای نمایندگی ستاد دیه استان یزد با بررسی پرونده ۱۶ مددجوی محکوم مالی جرایم غیر عمد در محل دادگستری کل استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد؛ در ابتدای این نشست غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد ضمن  تقدیر و تشکر از تلاش های ستاد دیه  با اشاره به روایتی از امام علی (ع) پیرامون کمک به هم نوع گفت: قطعا کسی که در دنیا به یاری هم نوعی بشتابد آثار این کار نیکو را در زندگی روزمره خود خواهد دید.

رضا ذوالفعلی نژاد مدیرکل زندانهای یزد و نایب رئیس هیات امناء ستاد دیه استان نیزدر این نشست گفت: استان یزد از ظرفیت خوب معادن، شرکت ها ، مراکز تجاری وصنعتی برخوردار است که میتوان از این ظرفیت بسیار خوب در حوزه کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استفاده نمائیم.

اسلام افشون مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از اداره کل دادگستری به دلیل میزبانی این جلسه ، به ارائه گزارش از عملکرد ستاد دیه از ابتدای سال پرداخت .

این مقام مسئول از آزادی ۱۴۱ نفر از محکومین جرائم غیر عمد مالی از ابتدای سال جاری تا کنون خبرداد و گفت : بدهی این محکومین بیش از ۴۶۰ میلیارد ریال بوده که با همت کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان یزد و با همکاری شورای حل اختلاف زندان و قضات اجرای احکام بیش از ۴۳۰ میلیارد ریال از این مبلغ را گذشت رضایت مندانه اخذ و تنها با پرداخت ۳۰ میلیارد ریال زمینه آزادی این ۱۴۱ محکوم مالی فراهم آمد.

اسلام افشون گزارشی از برنامه های اجرا شده برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ارائه داد و گفت: به مناسبت هفته قوه قضاییه نیز طرحی اجرا که منجر به آزادی ۵ نفر از محکومین مالی جرائم غیر عمد با پرداخت مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان با کمک خیرین گردید.

این مقام مسئول همچنین از اجرای طرح های مختلفی در دهه امامت و ولایت با همکاری خیرین نیکوکار یزدی و آزادی ۱۲ نفر از محکومین مالی به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان ، طرح آزادی ۱۲ نفر از محکومین مالی به مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان با مشارکت اداره اوقاف استان یزد ، آزادی ۲ نفر از محکومین مالی با پرداخت ۲۰ میلیون تومان با همکاری کانون وکلای استان یزد ، طرح “ابرار” با الگو برداری از سیره امیر المومنین(ع) که بخشش افطاری در سه روز ، روز اول برای فقراء ، روز دوم برای کمک به ایتام و روز سوم برای آزادی اسرا  بود که با اجرای این طرح زمینه آزادی ۴ نفر از محکومین به مبلغ ۱۵ میلیون تومان فراهم گردید و طرح هر نخل آزادی یک زندانی که در ماه محرم برگزار گردیده و با اجرای این طرح ۴ محکوم مالی با مبلغ ۶۰ میلیون تومان آزاد خبرداد .

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد از کمک ۵۰۰ میلیون تومانی خانواده نیکوکار مرحوم گرامی به آزادی جرایم غیرعمد خبر داد و گفت: با اهدای این مبلغ زمینه آزادی ۲۵ نفر از محکومین جرایم مالی غیرعمد فراهم آمد.

افشون در ادامه از حمایت های مدیرکل زندانهای استان و سید مسعود عظیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری استان یزد به دلیل کمک برای جذب ۷۰ میلیون تومان از نیکوکاری با نام فرهنگ نژاد و آزادی۶ نفر از محکومان مالی ضمن تقدیر و تشکر نمود.

وی در ادامه از حمایت های صدا و سیما مرکز یزد و شهرداری این شهر در رابطه با اطلاع رسانی بموقع و نصب بیلبورد های شهری تقدیر نمود و گفت: فرهنگ سازی در زمینه های گذشت، آگاهی مردم از مسائل حقوقی و همچنین نیکوکاری و کمک به آزادی مددجویان از اهداف مهم ستاد دیه است که با تعامل و حمایت سایر دستگاه های اجرایی استان قابل اجرا است.

غلامعلی سفید رئیس شورای اسلامی شهر یزد و عضو معتمد هیات امناء ستاد دیه استان نیز در این نشست با اشاره به فرهنگ سازی کمک به آزاد سازی جرائم غیر عمد گفت : خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در زمینه فرهنگ سازی در راستای کمک مردم و خیرین برای آزاد سازی محکومین جرائم مالی و غیر عمد صورت گرفته که برای مثال میتوان به اجرای طرح نفس در قفس توسط دانش اموزان مدرسه جواد الائمه اشاره کرد که در این طرح دانش اموزان با برگزاری بازارچه خیریه در مدرسه و فروش کارهای دستی توانستند مبلغ ۳۲ میلیون تومان جمع آوری کرده و زمینه آزاد سازی ۴ محکوم مالی را فراهم آوردند.

حجت الاسلام صداقت کشفی قائم مقام صدا و سیما مرکز یزد از ساخت و تولید برنامه ماه مهربانی با  فضای متفاوت و با حضور کارشناسان تخصصی در زمینه های مختلفی همچون : مذهبی ،اخلاقی ،  فرهنگی ، حقوقی ،کیفری و ….  در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت : این برنامه با  دو هدف آزادی مددجویان و فرهنگ سازی کمک خیرین برای آزاد سازی محکومین مالی جرائم غیر عمد به صورت تخصصی به موضوع جرایئم غیر عمد و پیشگیری از این جرائم خواهد پرداخت .

قائم مقام صدا و سیما مرکز یزد خواستار تشکیل کارگروه تخصصی برای همفکری جهت ساخت برنامه ای متفاوت در ماه مبارک رمضان سال آینده شد.

در ادامه ۱۶  پرونده از مددجویان مشمول کمک از ستاد دیه توسط مدیر نمایندگی قرائت و مصوبات این پرونده ها به امضا اعضاء این جلسه رسید و پیرامون مسائلی همچون برگزاری جشن های گلریزان گفتگو و تبادل نظر گردید.

گفتنی است این نشست با حضور حداکثری اعضاء به میزبانی رئیس کل دادگستری و رئیس هیات امنا ستاد دیه استان یزدبرگزار و ۱۶ پرونده از مددجویان نیازمند که از سوی زندانها معرفی شده بودند مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام //

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − دوازده =