نشست صلح و سازش با حضور جمعی از مسئولین قضایی استان، مسئولین و کارکنان نمایندگی ستاد دیه استان، مددجویان و شاکیان آنها در مجتمع فرهنگی امام علی (ع) زندان مرکزی یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه نمایندگی استان یزد؛ در این نشست که با حضور عرشیان معاون فرهنگی دادگستری کل استان، حداد معاون قضایی رییس کل دادگستری استان در امور شوراهای حل اختلاف ، پارساییان معاون برنامه ریزی دادگستری ، ذوالفعلی نژاد مدیرکل زندانها و نائب رئیس هیأت امناء نمایندگی ستاد دیه و افشون مدیر نمایندگی ستاد دیه و جمعی از مسئولین زندان های استان و کارکنان نمایندگی ستاد دیه استان برگزار شد، شکات و مددجویان رودر روی هم نشسته و با یکدیگر مذاکره نمودند.

مدیرکل زندانها و نائب رئیس هیأت امناء نمایندگی ستاد دیه استان یزد در ابتدای این نشست گفت: حضور شاکیان در این نشست، نشان دهنده ی نیت خیر و کمک آنها به همنوع خود است.

رضا ذوالفعلی نژاد با تاکید بر آیات و روایاتی درباره اهمیت عفو و گذشت، افزود: عفو و گذشت از فضائل انسان است و خداوند این افراد را متقیان و محسنین نام نهاده است.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از مددجویان زندان های استان وضعیت اقتصادی نامناسبی دارند، اظهار داشت: در بسیاری از موارد، شرایط اقتصادی جامعه و مشکلات مالی باعث می شود تا افراد نتوانند تعهد دین کنند و صرفا با نگهداری آنها در زندان اتفاق خاصی نمی افتد.

ذوالفعلی نژاد گفت: ستاد دیه استان یزد در بحث صلح و سازش جایگاه خوبی دارد و در سال گذشته، ۱۸۲ مددجوی جرایم غیرعمد با بدهی آنها بالغ بر ۴۶ میلیارد تومان از زندان آزاد شدند که مبلغی بالغ بر ۴۱ میلیارد تومان توسط همکاران ما از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ گردیده و با پرداخت مبلغی حدود ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان این تعداد زندانی به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.

معاون فرهنگی دادگستری کل استان نیز در این نشست گفت: هرکجا برای صلح جلسه ای تشکیل شود، می تواند بهترین نشست های عمر آدمی باشد.

عرشیان با اشاره به غفاریت و صفات بخشنده ی خداوند باریتعالی، عنوان کرد: طبق وعده ی خداوند، بندگانی که هم صفت با خالق باشند، عاقبت بخیر خواهند شد.

وی افزود: حق الناس یکی از حقوق بسیار مهمی است که باید رعایت شود و اگر کسی تعهدی داد، می بایست طلبکار را راضی کند اما طلبکاران نیز در نظر داشته باشند که گره گشایی از کار بندگان خدا، مهمترین هنر انسان های باتقوا است.

در ادامه نشست هایی با حضور مددجویان، شکات و مسئولین با هدف صلح و سازش برگزار شد و تعدادی از شکات از مبلغی از طلب خود گذشت نمودند.

1-42-300x187

3-33-300x198

7-7

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =