مدیر نمایندگی ستاد دیه یزد گفت: برای آزادی ۲۴۰ زندانی جرائم غیرعمد استان به ۶۳۰ میلیارد ریال کمک مالی نیاز است که آزادی این افراد نیازمند گذشت شاکیان و کمک های مردمی و افراد خیر است.

اسلام افشون روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سالجاری ۱۲۶ مدجوی زندانی غیرعمد از زندان آزاد شدند که برای آزادی این تعداد به ۳۱۰ میلیارد ریال نیاز بود که ۱۶۰ میلیارد به همت کمیته صلح و سازش از شاکیان رضایت گرفته شد و مابقی توسط خیرین تامین شد. 

وی اظهار داشت : از این تعداد پنج نفر زن بودند که با تلاش و پیگیری کمیته یادشده و خیران به کانون گرم خانواده های خود بازگشتند.

افشون تصریح کرد: هم اکنون هفت زن مددجو به دلیل جرایم غیر عمد در زندان های استان به سر می برند که برای آزادی آنها به ۱۳ میلیارد ریال نیاز است و با برگزاری جشن گلریزان امروز ۷۰۰ میلیون ریال آن تامین شد.

وی ادامه داد: امیدواریم با همراهی خیرین و کمک های مردمی زمینه آزادی این زنان در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فراهم شود.

افشون یادآور شد: خیرین می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب ۰۱۰۸۸۸۸۸۸۸۰۰۲ نزد بانک ملی یا ۳۸۰۰۰۰۹۰ بانک ملت واریز کنند همچنین شماره حساب ۶۶۶۶۶۶ در پست بانک ویژه برای آزادی زنان جرایم غیرعمد در نظر گرفته شده است.

زندانیان جرایم غیرعمد از جمله افرادی هستند که به علت ناتوانی در پرداخت دیه حوادث تصادفات رانندگی منجر به فوت یا جرح، ناتوانی در پرداخت مهریه و نفقه، چک های برگشتی غیرکلاهبرداری و حوادث کارگاهی، ناخواسته گرفتار میله های زندان می شوند.

هم اکنون حدود چهار هزار مددجو در چهار زندان استان یزد نگهداری می شوند که اتهام بیش از ۷۰ درصد آنها در ارتباط با مواد مخدر است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − نوزده =