مدیرعامل ستاد دیه کشور در آیین تجلیل از خیّرین و یاوران ستاد دیه استان یزد گفت: در سال جاری ۳۱۳ جشن گلریزان در سراسر کشور برگزار شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل زندان های استان یزد؛ در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولین استان و همچنین خیرین و یاوران ستاد دیه یزد در سالن شهید بهشتی اداره کل زندان ها برگزار شد، اسداله جولایی گفت: از ابتدای سال ۱۳۶۹و تاسیس ستاد دیه تاکنون ۱۱۰ هزار و ۴۶۶ نفر از زندان های کشور آزاد شده اند.

وی ضمن تجلیل از خیّرین و یاوران ستاد دیه استان یزد اظهار داشت: با حمایت خیرین و یاوران ستاد دیه در سال جاری ۳۱۳ جشن گلریزان در سراسر کشور برگزار شده که امسال در سی امین جشن مرکز کشور نیز از کمک ۳۱۳ میلیونی مقام معظم رهبری بهره مند شدیم.

اسداله جولایی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم درباره انفاق و کمک برای رضای خداوند افزود: جای افراد بدهکار در زندان نیست و ندامتگاه باید محلی برای افراد بزهکار باشد فلذا مسئولین و خیرین با حمایت های خود اقدامات شایسته ای را در این باره برداشته اند که امید است خدای تبارک و تعالی آنگونه که در قرآن کریم وعده داده است، پاداش این نیکوکاران عزیز را بدهد.

مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به نقش مهم بیمه در حل مشکلات محکومین تصادف در جرائم غیرعمد گفت: اگر چندی پیش در طرح اصلاح قوانین، تاکید و الزام به بیمه وسایل نقلیه نشده بود، امروز بیش از ۳۰۰هزار راننده به دلیل محکومیت مالی غیرعمد ناشی از تصادف باید در زندان ها روزگار خود را سپری می کردند.

جولایی در ادامه به نقش آموزش در کاهش محکومیت های مالی جرایم غیرعمد تاکید و بیان کرد: بسیاری از مشکلات محکومین جرائم مالی به دلیل عدم آموزش های لازم بوده و اگر بتوانیم با آموزش ، فرهنگ سازی مناسبی در بین جامعه نسبت به این جرایم انجام بدهیم، گامی اساسی در کاهش ورودی زندانیان جرائم غیرعمد به زندان ها برداشته ایم.

وی افزود: تعداد زیادی از مددجویان محکومیت های مالی ، ناشی از چک برگشتی و صادرکنندگان چک بلامحل است که امیدواریم در این راستا قانون چک در مجلس شورای اسلامی اصلاح شود.

جولایی در پایان از شوراهای حل اختلاف، مددکاران و یاوران ستاد دیه که در اخذ گذشت رضایتمندانه از شکات همت کرده اند قدردانی کرد.

مدیرکل زندان های استان و نایب رئیس هیات امنای ستاد دیه یزد نیز در ابتدای این نشست گزارشی از اقدامات ستاد دیه یزد ارائه نمود و گفت: از سال ۸۳ که ستاد دیه در استان یزد شکل گرفت، اقدامات خوب و موثری در راستای جمع آوری کمک خیرین و همچنین فرهنگ سازی بین مردم صورت گرفته و ۱۲۱۸ نفر از محکومین مالی مشمول کمک ستاد دیه، از زندان های استان یزد آزاد شدند.

رضا ذوالفعلی نژاد ضمن قدردانی از حمایت های خیرین و نیکوکاران یزدی در جشن های گلریزان اظهار داشت: برای آزادی این تعداد زندانی از ابتدای تاسیس ستاد دیه در استان یزد پس از تشکیل ۲۰۵۳ پرونده، حدود ۸۱ میلیارد تومان پول لازم بود که ۴۴ میلیارد تومان از این مبلغ را کمیته صلح و سازش، مددکاران و اعضای محترم شورای حل اختلاف توانستند گذشت رضایتمندانه از شکات اخد نمایند و مابقی این مبلغ نیز با حمایت خیرین و نیکوکاران یزدی تامین شده است.

مدیرکل زندان های استان یزد افزود: در سال جاری با کمک مسئولین قضایی استان، صدا و سیما و خیرین ۱۴۴ نفر از همشهریان یزدی که اصل بدهی آنها حدود ۱۹ میلیارد تومان بود از زندان های استان آزاد شدند که در این رابطه نیز ۸ میلیارد تومان گذشت رضایتمندانه از شکات پرونده ها اخذ شده است.

ذوالفعلی نژاد گفت: اکنون ۱۳۵ نفر در زندان های استان یزد نیازمند کمک خیرین هستند که ۲۱ نفر از آنها جرایم مربوط به تصادف، ۶۹ نفر مطالبه وجه – حقوقی و همچنین ۴۵ نفر مربوط به جرایم مهریه و نفقه هستند.

وی ادامه داد: برای آزادی همه ی زندانیان مالی که اکنون در زندان های استان یزد به سر می برند، ۲۴ میلیارد تومان لازم بوده که ۵ میلیارد تومان اخذ گذشت از شکات را داشته ایم و مبلغ ۱۹ میلیارد تومان نیازمندیم.

در پایان این مراسم نیز از ۲۴ نفر از خیرین و یاوران ستاد دیه که در این نشست حضور داشتند، تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − نه =