ذوالفعلی نژاد مدیر کل زندان های استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: زندانیان جرائم غیرعمد براثر برخی از آسیب هایی که در جامعه برای آن ها اتفاق افتاده مثل تصادف، حوادث کارگاهی، چک بلامحل، نفقه و مهریه های نامعقولی گرفتار زندان شده اند.
وی افزود: ستاد دیه استان یزد یکی از موفق ترین ستاد های دیه کشور است که تاکنون ۱۲۷۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد به واسطه این ستاد آزاد شده و به کانون گرم خانواده برگشته اند.
ذوالفعلی نژاد خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۰ جشن گلریزان در شهرستان های استان برگزار شده و یک پویش مردمی و برنامه تلویزیونی ماه مهربانی را با همکاری مرکز صدا و سیمای استان برگزار کردیم که این مراسمات نیز نقش بسیار موثری در آزادی زندانیان داشته است.
وی تصریح کرد: در سال گذشته ۲ میلیاردو صد میلیون تومان از طرف مردم به ستاد دیه استان کمک شده که برای آزادی ۱۵۷ نفر استفاده و جمعا ۱۰ میلیارد و ششصد میلیون تومان برای آزادی این زندانیان اختصاص یافته است.
مدیرکل زندان های استان یزدافزود: برای کمک به هر زندانی که با جرائم غیرعمد به زندان معرفی می شوند یک کمیته تشکیل شده و این کمیته کار تحقیق و بررسی شرایط زندگی این افراد را برعهده دارد.
وی اظهارداشت: در حال حاضر ۱۶۴ زندانی غیرعمد در زندان های استان یزد هستند که ۷۳ نفر از آن ها مجرم مالی و ۸ نفر مجرمان تصادف و ۸۴ نفر آن ها جرائم مهریه و نفقه هستند که بر اساس آن تعهدی که وجود دارد، در پرداخت مهریه و نفقه دچار مشکل هستند.
ذوالفعلی نژاد گفت: در حال حاضر در شهرستان اردکان ۷ نفر به دلیل جرائم غیر عمد مالی و مهریه در زندان های استان هستند که برای آزادی این ۷ نفر نزدیک به ۱ میلیاردو سیصد میلیون تومان نیازاست.
وی اظهار داشت: در سال گذشته ۸ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد اردکان آزاد شده و حدود ۶۰۰ میلیون تومان نیز برای آن ها جمع آوری شده بود.

zolfeli 1

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 1 =