طی آیینی ۱۳ محکوم مالی جرائم غیر عمد با کمک سازمان بسیج حقوقدانان سپاه الغدیر یزد در قالب کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان و مشارکت ستاد دیه استان از زندانهای استان آزاد شدند .

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد؛ در این آیین که با حضور فرمانده سپاه الغدیر یزد ، رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان  ، مدیرکل زندانها و نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان ، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان  ، دبیر کل کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان ، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه الغدیر،  معاون هماهنگ کننده سپاه الغدیر و جمعی از مسئولین سپاه و اداره کل زندانهای یزد و به میزبانی کانون اصلاح و تربیت استان یزد برگزار گردید تعداد ۱۳ محکوم مالی از زندانهای استان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند .

رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد در این مراسم ضمن تقدیر از فعالیت های ارزشمند ستاد دیه استان برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد گفت : ستاد دیه ،  واسطه دهنده دستهای خیر و چشمان منتظر است که با یاری نیکوکاران  و خیرین به عنوان بزرگترین حامی این ستاد همواره زمینه آزادی محکومین مالی را از زندان فراهم مینماید .

  غلامعلی دهشیری در ادامه گفت : در کنار کمک های مردم دارالعباده  نمیتوان زحمات اعضاء کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان را نادیده گرفت ، زیرا در بسیاری از موارد و پروندها  این اعضاء بیشترین مبلغ بدهی ها را از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ مینمایند که شکات خود مانند خیرین عمل نموده و از حق خود گذشت و زمینه آزادی محکومین مالی را فراهم میکنند .

دهشیری ضمن تقدیر از کمک بسیج حقوقدانان سپاه الغدیر استان ، در قالب ادامه برنامه های کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان جهت آزادی محکومین مالی جرائم غیر عمد تصریح کرد : بسیج در تمام سطوح جامعه نقش بسیار تاثیرگزاری را ایفا نموده و همواره یاور انسانهای محروم و بی بضاعت بوده است و امروز نیز شاهد بعد دیگری از بسیج هستیم که در قالب کمک مومنانه اقدام به کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد نموده است .

این مقام مسئول در ادامه با تاکید بر تاثیر آسیب هایی که زندان بر روی فرد زندانی و خانواده وی میگذارد افزود : آزادی یک محکوم مالی تنها آزادی یک شخص نیست بلکه با این اقدام از آسیبهای اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی جلوگیری میگردد .

رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان در ادامه گفت : امروز شاهد آزادی ۱۳ محکوم مالی جرائم غیر عمد از زندانهای استان هستیم که مبلغ بدهی آنها مبلغ ۱۲ میلیارد و ۹۷۱  میلیون ریال بود که مبلغ ۸  میلیارد و ۹۷۱  میلیون ریال توسط اعضاء کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ گردیده  و مابقی این مبلغ با کمک بسیج حقوق دانان و سپاه الغدیر استان یزد به حساب ستاد دیه استان واریز گردیده و زمینه ازادی این ۱۳ محکوم مالی از زندانهای استان فراهم گردید.

وی در پایان با تشریح وضعیت قضایی این مددجویان گفت : از این تعداد ۹ محکوم مالی ، ۲ محکوم پرداخت نفقه و ۲ محکوم پرداخت دیه غیر عمد بوده که امروز شاهد آزادی این محکومین خواهیم بود .

در ادامه این آیین سردار رضا پورشمسی فرمانده سپاه الغدیر یزد با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان گفت : با همت مردم استان ، مسئولین ، امام جمعه ، استاندار اقدام به برگزاری ۴۰ برنامه نموده که برای نمونه میتوان به ذبح ۴۰۰۰ گوسفند و توزیع گوشت آن بین افراد نیازمند ، ایجاد ۴۰۰۰ متر فضای آموزشی ، اهدا ۴۰۰۰ واحد خون ، کاشت ۴۰۰۰۰ نهال درخت و آزادی ۴۰ زندانی جرائم غیر عمد اشاره نمود که امروز در ادامه برنامه این کنگره شاهد آزادی تعداد ۱۳ مددجو و بازگشت آنها به آغوش جامعه خواهیم بود .

پور شمسی در ادامه از همکاری با انجمن حمایت از زندانیان استان خبر داد و گفت : در نظر داریم تا با برگزاری یک طرح پوششی از ۴۵۹ دانش آموزی که خانواده آنها در زندان هستند حمایت نموده و به آنها و خانواده آنها کمک نماییم زیرا یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری حمایت از دانش آموزان و محصلین است زیرا یکی از تاثیرگزار ترین قشر در انقلاب و جنگ تحمیلی همین دانش آموزان بودند تا جایی که از شهدای استان یزد ۱۰۰۰ شهید از  دانش آموزان بودند .     

گفتنی است اجرای گروه سرود عاشقان ولایت در وصف شهید حاج قاسم سلیمانی از برنامه های اجرا شده در حاشیه ی این آیین آزادی بود و  در پایان این آیین نامه آزادی ۱۳ مددجوی محکوم مالی جرایم غیرعمد به آنها اعطا  گردید.

انتهای پیام //

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + شانزده =