مدیرکل زندان ها و نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد در برنامه تلویزیونی “نذری ماندگار”  به عنوان میهمان حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد ؛ برنامه تلویزیونی ” نذری ماندگار ”  ویژه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به مناسبت ماه محرم که با همکاری شرکت تعاونی پیشگامان کویر یزد و شورای هیئت های مذهبی شهرستان یزد تهیه و هر روز در دو نوبت از شبکه استانی یزد پخش میشود، روز گذشته میزبان مدیرکل زندان ها بود.

حسین سبزواری در این ویژه برنامه ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) گفت: با شیوع ویروس کرونا در بسیاری از هیات های مذهبی شیوه های عزاداری تغییر کرده و به دنبال این تغییرات هیئت های عزاداری هم دچار محدودیت هایی شدند که ستاد دیه استان با یک ایده ی خوب و مناسب زمینه ی جذب کمک های مردمی در قالب  پویش” هر هیئت آزادی یک زندانی ” را فراهم نموده است.

وی با اشاره به اصل ۱۵۶ قانون اساسی در خصوص قانون اصلاح مجرمین گفت: دراین قانون قبل از مجازات مجرمین، به اصلاح آنها تاکید شده است که با توجه به این موضوع، هیئت ها میتوانند ورود کرده و در کنار ستاد دیه استان به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد بپردازند.

 سبزواری با اشاره به شعار امام حسین (ع) مبنی بر اینکه “من خارج شدم برای موضوع اصلاح امت جدم” افزود : برای موضوع اصلاح مجرمین چه چیزی بهتر از هیئت های عزاداری که خود طلایه دار سوگواری برای مردی هستند که برای اصلاح قیام کرد .

مدیرکل زندان های استان یزد اظهار داشت: سال گذشته هیئت های عزاداری با حضور پر شور خود در پویش ” هر هیئت آزادی یک زندانی ” کمک های بسیار خوبی را به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد نمودند که نتیجه ی آن آزادی ۴۰ مددجو در این ایام بود و در سال جاری نیز مقرر گردید که در بحث آزادی و رسیدگی به امور زندانیان و خانواده آنها ورود کرده و دستگیر دیگران باشند .

سبزواری ضمن تقدیر و تشکر از مردم فهیم استان یزد که در تمام اوقات حامی این ستاد بودند ، اعتماد و اطمینان آنها را بزرگترین سرمایه دانسته و افزود : از ابتدای ماه محرم تا کنون تعداد ۹ مددجو از زندان آزاد و زمینه آزادی۲  محکوم دیگر نیز تا پایان هفته آینده فراهم گردیده و در تلاشیم تا پایان محرم تعدادی دیگر از محکومین مالی را نیز از زندان آزاد نماییم. وی در پایان گفت : تداوم این حرکت حسینی را تنها مختص محرم ندانسته و از مردم دارالعباده و هیئت های استان خواست در تمام طول سال در زمینه آزادی محکومین مالی جرائم غیر عمد کمک کرده و زمینه آزادی آنها را فراهم نمایند.

انتهای پیام//

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =