به منظور برگزاری هرچه باشکوه تر برنامه های ماه مبارک رمضان مدیرکل زندان های استان یزد با معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد دیدار و به گفتگو نشستند .

در این نشست که به میزبانی سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد برگزار گردید ، مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان یزد به ارائه گزارشی از برنامه های اصلاحی و تربیتی صورت گرفته در زندان های استان پرداخت و گفت: مددجویان شهروندان جامعه هستند و زندان بخشی از شهر محسوب می شود که قرنطینه است فلذا کمک همه را می طلبد تا فرایند اصلاح و تربیت به صورت عمیق تکمیل شود.

حسین سبزواری ضمن تقدیر از همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در رابطه با برنامه های فرهنگی در زندان مرکزی، کانون اصلاح و تربیت و زندان شماره ۲ افزود: تبدیل شدن زندان به دانشگاه نیکی ها نیازمند عزم همگانی است فلذا از متولیان فرهنگی درخواست مساعدت داریم تا بتوانیم فعالیت های فرهنگی و اشتغال را هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی بیش از پیش توسعه دهیم.

وی درخصوص فعالیت های ستاد دیه استان نیز توضیحاتی را ارائه داد و گفت: خوشبختانه در سال جاری با همت نیکوکاران و خیرین استانی تعداد ۳۱۰ زندانی جرائم غیر عمد از زندانهای استان آزاد گردیدند.

سبزواری با تاکید بر رسالت ستاد دیه پیرامون  آگاه سازی، فرهنگ سازی و پیشگیری از ورود افراد با جرائم مالی غیر عمد به زندان در این نشست افزود : برای دستیابی به این مهم نیازمند ساخت ویدیو ، برنامه تلویزیونی و تبلیغات شهری هستیم .

این مقام مسئول از برگزاری جشن های گلریزان مجازی برای اولین بار در کشور توسط ستاد دیه استان خبر داد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور این ستاد در سال جاری اقدام به برگزاری جشن های گلریزان مجازی ازطریق صفحات مجازی نمود که مورد اسقبال عموم مردم قرار گرفت .

وی در ادامه گفت در سال آینده نیز در نظر داریم تا جشن های گلریزان را به صورت مجازی برگزار نموده و جهت هرچه باشکوهتر برگزار گردیدن این جشن ها ، حمایت و همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد را خواستار شد.

در ادامه این نشست پیرامون تهیه و تولید برنامه تلویزیونی ماه مهربانی که در ماه مبارک رمضان قبل از افطار از شبکه استانی یزد پخش می گردد با مشارکت این سازمان گفتگو گردید .

عباس ملازینلی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد نیز در این نشست ضمن تقدیر از فعالیت های اداره کل زندان ها و ستاد دیه در زمینه فعالیت های اصلاحی تربیتی، جذب کمک های خیرین ، آزادی مددجویان جرائم غیر عمد گفت: نگاه مدیرکل زندان های استان در رابطه با تهیه زیرساخت فکری و معنوی مددجویان جای تبریک دارد و یقین دارم با این تفکر، مددجویان که آسیب دیدگان اجتماعی هستند بازگشت مناسب و پایداری به جامعه خواهند داشت.

وی با اشاره به ضرورت ارتباط مستمر کارشناسان اداره کل زندان ها با کارشناسان تولید محتوای سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری با افزود: کارشناسان مجرب اداره کل زندان ها که زبان مخاطبین خود را می دانند به همراه کارشناسان هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری می توانند نشست های مشترکی داشته باشند و نسبت به تهیه محتوای مناسب با هدف فرهنگسازی اقدامات مناسبی را انجام دهند.

ملازینلی اظهار داشت: اگر بتوانیم در اصلاح و تربیت مددجویان نقش موثری داشته باشیم، مددجویان پس از آزادی رسولان موثری برای اصلاح اطرافیان خود نیز خواهند بود و اینگونه جامعه مصونیت بیشتری خواهند داشت.

وی در ادامه تولید محتوای مناسب برای برنامه تلویزیونی را در فرهنگسازی جامعه موثر دانست و در این زمینه قول همکاری با ستاد دیه استان را داد.

انتهای پیام //

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 15 =