اقدام غیر ایمن و انشعاب غیر مجاز از شبکه روشنایی خیابان کارفرمای یزدی را روانه زندان کرد .

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد ؛ مصطفی ، جوان یزدی به منظور راه اندازی کارگاه جوشکاری خود ، با بکارگیری تعدادی از افراد منجمله آقا کاظم اقدام به ساخت و ساز و تجهیز کارگاه مینماید .

مراحل ساخت و ساز کارگاه طی میشد و آقا کاظم به دلیل اینکه از شهرستان به یزد آمده بود شبها در اتاقی که در کارگاه وجود داشت و روشنایی ان نیز تامین نشده بود استراحت مینمود .

یکی از روزها هنگامی که کار کارگان به اتمام رسید ، کاظم آقا تصمیم میگیرد تا برای تجهیز اتاق خود به برق و روشنایی اقدام به انشعاب غیر مجاز از شبکه روشنایی خیابان مینمایدو در این خصوص با مصطفی مشورت مینماید و اعلام میکند که در کار برق وارد است و میتواند برق کارگاه را تامین نماید .

به محض خروج کارگران از کارگاه کاظم با برداشتن یک حلقه سیم دو رشته ای که از قبل آماده کرده بود اقدام به بالا رفتن از تیر چراغ برق نموده اما در اثر برق گرفتگی و سقوط، منجر به ضربه به سر میگردد.

 مصطفی با دیدن این صحنه سریعآ کاظم را که از ناحیه سر دچار خون ریزی شدید گردیده بود به بیمارستان نزدیک به کارگاه میرساند اما به دلیل شدید بودن جراحت و خونریزی از ناحیه سر  متاسفانه کاظم فوت میکند .

طبق نظر اداره کل پزشک قانونی یزد  حسب شرح معاینه جسد و نتایج کالبد شکافی و آزمایشات هرچند با توجه به عدم رویت نشانه برق گرفتگی واضح بر روی بدن متوفی و نیز با توجه به اینکه در موارد برق گرفتگی نشانه از آن روی بدن نمیماند ، علت فوت نامبرده میتواند ناشی از مرگ مغذی در پی ایست قلبی-تنفسی ناشی از تماس با جریان برق باشد .

بر اساس نظر هیآت کارشناسان رسمی دادگستری استان یزد رشته حوادث ناشی از کار آقا کاظم به دلیل عملکرد نادرست خود به لحاظ بالا رفتن از تیر برق جهت تامین برق روشنایی محل اسکان در کارگاه به میزان ۶۰ درصد و مصطفی به لحاظ همراهی و قبول ضمنی (با توجه به شواهد و سوابق موجود در پرونده ) به جهت اخذ برق غیر مجاز توسط کارگر خود به میزان ۴۰ درصد در بروز این حادثه مسئولت دارند .  

با وقوع این حادثه همسر و خانواده آقا کاظم از مصطفی شکایت نموده و در نهایت مصطفی به دلیل عدم توان در پرداخت بدهی خود روانه زندان میگردد .

کل مبلغ بدهی این مددجو ۹۵ میلیون تومان میباشد که متاسفانه وی از پرداخت این مبلغ عاجز میباشد علی رغم برگزاری جلسات صلح و سازش ستاد دیه جهت اخذ گذشت از قسمتی از این مبلغ خانواده مرحوم هیچ گذشتی از این مبلغ نداشتند.

 خیرین و نیکوکارانی که تمایل دارند یاری‌گر این پدر پیر در حبس باشند، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب‌های ستاد دیه استان یزد  به شماره ۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷ بانک ملت ، ۶۶۶۶۶۶ پست بانک ، ۳۸۰۰۰۰۹۰ بانک رفاه ، شماره کارتهای مجازی۶۲۷۷۶۰۷۰۰۰۰۰۳۲۳۱ و ۵۰۴۱۷۲۷۰۶۶۶۶۶۶۶۸ و یا با شماره گیری کد دستوری #۱۱۳۳*۶۶۵۵* کمک های خود را به حساب ستاد دیه استان یزد واریز نمایند . روابط عمومی ستاد دیه استان یزد  با تلفن ۰۳۵۳۶۲۹۸۲۰۰  پاسخگوی سئوالات شما در این زمینه خواهد بود.

انتهای پیام //

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + نوزده =