مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد از ساخت ویدیوهایی با هدف فرهنگ سازی و جلوگیری از ورود افراد با جرائم غیر عمد به زندان خبر داد .

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد ؛ اسلام افشون در این خصوص گفت : با توجه به عدم آگاهی اقشار مردم از جرائم غیر عمد و ورود ناخواسته آنها به زندان ، در نظر داریم تا فیلم هایی کوتاه با موضوعات مختلف جهت آگاهی مردم و جلو گیری از ورود آنها به زندان بسازیم .

افشون با تاکید براین که یکی از نقش های مهم ستاد دیه در کنار آزادی زندانیان جرائم غیر عمد ، فرهنگ سازی و جلوگیری از ورود افراد به زندان است گفت : در تلاش هستیم تا با ساخت مجموعه ویدیوهایی کوتاه با موضوعات مختلف از ورود ناخواسته افراد به دلایل بدهی های مالی جلوگیری کنیم .

 وی در این باره افزود : این ویدیو ها عموما با موضوعاتی از قبیل ” تایین مهریه معقول ” ، “بیمه نمودن وسیله نقلیه و داشتن گواهی نامه برای رانندگی ” ، ” قوانین مربوط به چک و سفته ” و ” حوادث کارگاهی ” که گاهی منجر به قتل نیز میگردد ساخته خواهد شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد با تشریح وضعیت محبوسان جرایم غیرعمد استان اظهار کرد: هم اکنون تعداد۲۲۹ مددجو محکوم مالی چشم انتظار کمک خیرین و نیکوکاران هستند که بیشترین طیف مددجویان ستاد دیه بدهکاران اوراق تجاری چک و سفته با ۱۳۰ زندانی را به خود اختصاص داده و در رتبه‌های بعدی بدهکاران مهریه و نفقه و در رتیه های بعد دیه مربوط به رانندگی و حوادث کارگاهی قرار دارند.

اسلام افشون در پایان گفت : در نظر داریم برای ساخت این ویدیو ها از چهره ها و بازیگران مطرح استانی استفاده نماییم تا بتوانیم از ظرفیت هنرمندان استانی استفاده بهینه کرده باشیم .

انتهای پیام //

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =