اعتماد بی جا به افراد بی تجربه گاهی خسارات جبران ناپذیری به جا میگذارد مانند پیر مرد ۸۶ ساله ای که به جای اینکه روزهای استراحت خود را سپری کند این روز ها را درزندان به سر میبرد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد ؛ (( نبی الله. ش. خ ))  پیر مرد بازنشسته ای که با همسر و پسر ۳۷ ساله خود زندگی میکرد ، امام حال به جای اینکه این روزها در تدارک مراسم عروسی پسر خویش باشد در زندان تحمل حبس میکند .

وی در سال ۱۳۹۵ با مراجعه به اداره اوقاف درخواست خانه ای برای اجاره میکند ، و این اداره با تحقیق پیرامون وضعیت زندگی این پیر مرد بازنشسته منزلی را با اجاره بسیار پایین به آنها میدهد .

به دلیل قدیمی بودن و نامناسب بودن منزل و نیاز مبرم به بازسازی نبی الله تصمیم میگیرد تا منزل را تعمیر تا قابل سکونت باشد اما به دلیل نداشتن توان مالی مناسب برای دعوت از مهندسین مجرب و پیمانکاران ساختمانی ناچاراً بازسازی منزل را به ( جواد .ن ) که ادعا مینمود معمار با تجربه ی ساختمانی است سپرد .

مراحل بازسازی منزل طبق قراردادی که همسر نبی الله با آقا جواد میبندد آغاز ، اما زمانی نمیبرد تا نبی الله متوجه ساخت و ساز غیر اصولی در منزل میشود.

بنا به گفته کارشناسانی که در منزل وی حضور یافتند مشخص میشود که جواد هیچ گونه آگاهی در خصوص ساخت و ساز ساختمان نداشته و منزل را کاملا غیر اصولی و غیر فنی بازسازی نموده و خسارات زیادی به منزل وارده نموده است .

تمامی کاشی و سرامیک های کار شده در منزل درجه ۳ بوده در صورتی که به گفته جواد تمام مصالح کار شده در منزل درجه ۱ بوده ، دیوارهای داخل ساختمان کاهگل بوده و بعد از تراشیدن دیوار ها باید از ملات سیمان استفاده میشده اما یک لایه گچ نازک بر روی دیوارها کشیده شده است.

نبی الله با دیدن این اتفاقات عذر آقا جواد را خواسته ، و این منزل نیمه ساز باقی میماند و او مجبور به اوردن بنا گردیده تا خانه را تعمیر و قابل سکونت کند .

طبق قراردادی که فی مابین همسر نبی الله و آقا جواد منعقد گردید مبلغ بازسازی خانه را ۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته بودند و در ازای آن سه فقره چک به جواد آقا داده شده بود ، که به جز این مبلغ یک فقره چک به مبلغ ۴۰ میلیون تومان جهت ضمانت نیز از آنها اخذ و در بازار خرج نموده بود که با شکایت از وی و طبق رآی دادگاه حکم به عودت این فقره چک ضمانت به وی صادر میگردد .

در نهایت با شکایت جواد آقا از نبی الله و اقدام بر روی چک ها با توجه به این موضوع که نبی الله توان پرداخت این مبلغ را نداشته در ۸۶ سالگی روانه زندان میگردد.

مبلغ بدهی دقیق این مددجو در ابتدا ۵۰ میلیون بوده که با احتساب هزینه هایی مانند دادرسی ، حق الوکاله و خسارت تاخیر تآدیه مبلغ بدهی ۱۲۲ میلیون تومان شده است که با مساعی و کوشش اعضاء کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان یزد مبلغ ۵۷ میلیون تومان از این مبلغ را از شاکی گذشت رضایت مندانه اخذ گردیده و برای آزادی این مددجو مبلغ ۶۵ میلیون تومان نیاز است .  

خیرین و نیکوکارانی که تمایل دارند یاری‌گر این پدر پیر در حبس باشند، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب‌های ستاد دیه استان یزد  به شماره ۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷ بانک ملت ، ۶۶۶۶۶۶ پست بانک ، ۳۸۰۰۰۰۹۰ بانک رفاه ، شماره کارتهای مجازی۶۲۷۷۶۰۷۰۰۰۰۰۳۲۳۱ و ۵۰۴۱۷۲۷۰۶۶۶۶۶۶۶۸ و یا با شماره گیری کد دستوری #۱۱۳۳*۶۶۵۵* کمک های خود را به حساب ستاد دیه استان یزد واریز نمایند . روابط عمومی ستاد دیه استان یزد  با تلفن ۰۳۵۳۶۲۹۸۲۰۰  پاسخگوی سئوالات شما در این زمینه خواهد بود.

انتهای پیام //

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =