در آیینی با حضور مدیرکل زندان ها و نایب رئیس هییت امناء ستاد دیه استان یزد، ۱۹ محکوم مالی با کمک ستاد دیه و بنیاد مستضعفان از زندان های یزد آزاد شدند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد؛ مدیرکل زندان ها و نایب رییس هییت امناء ستاد دیه استان یزد در این آیین که به میزبانی زندان شماره ۲ یزد برگزار شد، گفت: ۱۹ مددجوی محکوم مالی که واجد شرایط استفاده از کمک های ستاد دیه بودند بر اساس تفاهم نامه ی سازمان زندان های کشور و بنیاد مستضعفان از زندان های استان یزد آزاد و به آغوش خانواده های خود بازگشتند.

رضا ذوالفعلی نژاد ضمن تقدیر از نیکوکاران یزدی، ستاد دیه و بنیاد مستضعفان به دلیل اجرای این طرح گفت: ۲۵۷۴ مددجوی محکوم مالی در سراسر کشور با اجرای این طرح آزاد شدند که ۱۹ نفر از این محکومان جرایم مالی غیرعمد  با بدهی کمتر از ۵۰ میلیون تومان، سهم استان یزد بود.

وی افزود: کل مبلغ بدهی این ۱۹ مددجو، ۱۹۷ میلیارد و ۶۲۷ میلیون ریال بود که کارشناسان ستاد دیه، کمیته ی صلح و سازش و مددکاران زندان توانستند پس از برگزاری جلسات متعدد مبلغ ۱۸۰ میلیارد و ۶۱ میلیون ریال را از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ نمایند.

نایب رئیس هیات امنای ستاد دیه استان یزد در ادامه اظهار داشت: جرایم مالی غیرعمد از دسته ی مشکلاتی است که ممکن است برای هرکسی اتفاق بیافتد اما مددجویان باید قدردان نیکوکاران و مردمان نیک اندیشی باشد که با انفاق و از خودگذشتگی، باقیمانده ی بدهی آنها را تامین و زمینه ساز آزادی شان از زندان شدند.

ذوالفعلی نژاد در جمع ۱۹ مددجوی آزاد شده ی حاضر در این آیین گفت: مهمترین نوع قدرشناسی شما از بنیاد مستضعفان، ستاد دیه و نیکوکاران یزدی این است که بگونه ای عمل نمایند تا تکرار جرم اتفاق نیافتد و بازگشت مجدد به زندان نداشته باشید.

در پایان این آیین  که با حضور اسلام افشون مدیر نمایندگی ستاد دیه استان ، حمید کامل برون رئیس زندان شماره ۲ یزد و بهنام زارع حجت آبادی مسئول مددکاری ستاد دیه استان همراه بود  نامه آزادی این ۱۹ مددجوی محکوم مالی جرایم غیرعمد به  آنها اعطا  گردید.

انتهای پیام //

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =