با هدف برنامه ریزی برای برنامه های ماه محرم ، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد با رئیس شورای هیئت های مذهبی استان دیدار و  بحث و تبادل نظر پرداختند .

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد ؛ در این نشست که به میزبانی سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد برگزار گردید ، اسلام افشون مدیر نمایندگی ستاد دیه استان و حبیب الله رضایی رئیس شورای هیئت های مذهبی استان یزد پیرامون طرح های قابل اجرا در ماه محرم به گفتگو پرداختند .

در ابتدای این نشست اسلام افشون به ارائه آمار ستاد دیه استان از ابتدای سال جاری تا کنون پرداخته و گفت : با کمک مردم و خیرین استانی موفق گردیدیم که از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۱۱۳ مددجو محکوم مالی را از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگردانیم .

وی با اشاره به کمک هیئت های مذهبی به ستاد دیه گفت : بسیاری از هیئت های مذهبی استان با شرکت در طرح های مختلفی که از سوی این ستاد برگزار میگردد زمینه آزادی مددجویان جرائم غیر عمد را فراهم می آورند .

ای مقام مسئول در ادامه از کمک ۴۰۰ میلیون ریالی هیئت سینه زنان عاشقان ابوالفضل (ع) کوچه بیوک یزد ، کمک ۱۱۲ میلیون ریالی از سوی جوانان محله نعیم آباد یزد و کمک ۷۰ میلیون ریالی هیئت چهارده معصوم امام شهر در سال جاری به ستاد دیه استان یزد خبر داد و گفت : با کمک این هیئات مذهبی زمینه آزادی ۴ محکوم مالی جرائم غیر عمد و بازگشت آنها به آغوش خانواده فراهم گردید .

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد با اشاره به این موضوع که یکی از مهمترین اهداف امام حسین (ع) اصلاح جامعه و ترویج فرهنگ آزادی و آزادگی بود گفت : در نظر داریم تا برنامه ریزی جامع و کامل و اطلاع رسانی بسیار مناسب در ماه محرم اقدام به برگزاری طرحی جهت آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد نماییم تا بتوانیم از پتانسیل هیئات مذهبی استان استفاده و زمینه آزادی محکومین مالی را از زندان فراهم نماییم .

در ادامه این نشست حبیب الله رضایی مسئول شورای هیئت های مذهبی استان یزد ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات صورت گرفته از سوی ستاد دیه استان گفت : از دیرباز تا کنون هیئت های مذهبی استان مضاف بر فعالیت های دینی و مذهبی در راستای کمک به همنوع نیز پیشتاز بوده اند ، که برای نمونه میتوان به تهیه بسته های بهداشتی و معیشتی برای خانواده های بی بضاعت و آسیب پذیر جامعه و همچنین ضد عفونی نمودن معابر و اماکن عمومی در این ایام اشاره نمود .

رضایی در ادامه از آمادگی این شورا در برگزاری طرح محرم با ستاد دیه استان خبر داد و گفت: باید در کنار عزاداری برای امام حسین(ع) در زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی هم تلاش کنیم  از همین جهت با برنامه ریزی دقیق و اطلاع رسانی به تمام هیئات مذهبی استان انشاالله بتوانیم زمینه آزادی مددجویان جرائم غیر عمد را از زندانهای استان فراهم نماییم .

در پایان این نشست مقرر گردید تا در ماه محرم طرحی به صورت مشترک از سوی ستاد دیه استان و شورای هیئات مذهبی با هدف آزادی حداکثری مددجویان جرائم غیر عمد مالی از زندانهای استان اجرا گردد .

گفتنی است محمد علی رحمت زاده پیرغلام سیدالشهدا(ع) و دبیر شورای هیئات مذهبی استان نیز در این نشست حضور داشت .

انتهای پیام //

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + هفت =