در راستای توسعه ی خدمات حمایتی به زندانیان جرایم مالی غیرعمد، نشست هم اندیشی مدیر نمایندگی ستاد دیه یزد با مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره ) استان برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد؛ در  این نشست که در دفتر مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان برگزار شد ، مدیر نمایندگی ستاد دیه یزد به ارائه گزارشی پیرامون اقدامات صورت گرفته توسط ستاد دیه استان پرداخته و گفت: در سه ماهه ابتدای سال جاری ۶۰ مددجو محکوم مالی با حمایت نیکوکاران یزدی و همت مددکاران زندان آزاد و به آغوش خانواده های خود بازگشتند.

اسلام افشون افزود: برای آزادی این مددجویان بالغ بر ۲۸۲ میلیارد ریال نیاز بود که با تلاش ستاد دیه استان بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال از این مبلغ پرداخت گردید و اعضای کمیته صلح و سازش این ستاد موفق شدند حدود  ۲۷۲ میلیارد ریال از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ کنند.

وی ضمن قدردانی از نیکوکاران نوعدوست یزدی اظهار داشت: اعطای تسهیلات توسط بانک های عامل به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال به حساب سپرده دادگستری نیز زمینه آزادی این تعداد مددجو را فراهم کرد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه یزد با اشاره به افزایش ورودی محکومین مالی جرایم غیرعمد به زندانهای استان گفت: هم اکنون تعداد ۱۸۹ مددجو محکوم مالی در زندانهای استان هستند که برای آزادی آنها مبلغی بالغ بر ۹۵۸ میلیارد تومان نیاز است .

افشون همچنین با اشاره به برگزاری برنامه هایی از قبیل آیین گلریزان در زورخانه ، برنامه های گلریزان مجازی، تبلیغات شهری و … با هدف آگاه سازی و پیشگیری از ورود محکومین مالی غیرعمد به زندان گفت: در کنار فرهنگ سازی و  اعتماد سازی که از اهداف عالیه ستاد دیه می باشد، در تلاش هستیم تا شرایط را بگونه ای فراهم نماییم تا مردم نوعدوست و نیکوکاران با خیال آسوده بتوانند به مددجویان جرائم غیر عمد و نیازمند کمک کنند که در این مسیر مهم، دستگاه های حمایتی از قبیل کمیته امداد می توانند بسیار یاریگر باشند.

در ادامه محمد شجاعان مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد از تلاش های صورت گرفته در راستای آزادسازی مددجویان جرائم غیر عمد مالی تقدیر کرد و گفت: بی شک یکی از مهمترین اقدامات در اصلاح جامعه و جلوگیری از آسیب های اجتماعی، آزادی محکومین مالی جرایم غیرعمد و نیازمند در بند است .

وی در ادامه اصلاح تعیین مهریه های سنگین در ازدواج های نسل جوان را نیازمند فرهنگ سازی و حمایت سایر دستگاه های اجرایی دانست و گفت: فرهنگسازی این دست مسائل و تقویت باورهای دینی مردم می تواند در کاهش آمار زندانیان مهریه بسیار موثر باشد که کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد به وظیفه ی خود در این رابطه پایبند است و از هیچ همکاری دریغ نخواهد کرد.

این مقام مسئول در ادامه با تاکید بر تلاش برای توسعه فرهنگ انفاق در جامعه گفت : سرمایه اصلی انسانهای متمکن کار نیکوست لذا  این دست اقدامات خیرمندانه در رشد و حفظ سرمایه مادی و معنوی آنها بسیار موثر میباشد .

  باعث افزایش سرمایه و خیر و برکت در کار آنها خواهد داشت ، و ما میبایست این اقدام خداپسندانه را تبدیل به یک فرهنگ خوب در استان و حتی کشور نماییم .

شجاعان در پایان از کمک ۲۰۰ میلیون ریالی و اعطای تسهیلات ۵ میلیارد ریالی جهت کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد توسط کمیته امدام امام خمینی (ره) خبر داد .

محمد حسین جمال پور معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد و سمیه اخضر رئیس اداره حقوقی کمیته امداد استان یزد از دیگر حاضرین در این نشست بودند.

گفتنی است در پایان این نشست اسلام افشون مدیرعامل ستاد دیه استان یزد به پاس قدردانی از همکاری های کمیته امداد امام خمینی (ره) در زمینه کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، یکی از محصولات صنایع دستی زندانیان را به مدیرکل کمیته امداد امام استان اعطا نمود.

انتهای پیام //

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =