مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد به همراه کارکنان این ستاد با رئیس کل جدید دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی ستاد مردمی دیه استان یزد؛ همزمان با یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) سید مسعود عظیمی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد به همراه کارکنان این ستاد مردمی با حضور در دفتر حجت الاسلام والمسلمین حسین طهماسبی رئیس کل جدید دادگستری استان یزد ضمن دیدار به ارائه گزارش و عملکرد ستاد دیه استان پرداخته و برنامه های فرهنگی و اجرایی این ستاد را تشریح نمود.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین طهماسبی تحقیقات به صورت گسترده  و دقت در پرونده های مددجویان مشمول کمک این ستاد مردمی را یکی از مهمترین اقدامات دانسته و در این خصوص گفت: با همکاری قضات دادگستری و اعضاء هیئت امناء و گروه تحقیق این ستاد میبایست شرایط مددجویان مورد بررسی جدی و دقیق قرار گیرد.

این مقام مسئول در ادامه بررسی درخواست و پذیرش اعسار کلیه مددجویان مشمول کمک این ستاد را یکی از مهمترین عوامل آزادی برشمرد و به پیگیری این موضوع نیز تاکید کرد.

در ابتدای این دیدار، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد ضمن اشاره به آزادی ۱۸۵ زندانی غیر عمد در سال گذشته گفت: یکی از بزرگترین اهداف این ستاد آزادی زندانیان غیبر عمد است که سرپرست خانوار بوده و هیچ گونه اموالی را از خود نداشته و بنا به دلایل غیر عمد همانند نوسانات بازار درگیر موضوع زندان شده اند.

سید مسعود عظیمی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۱۵ زندانی غیر عمد از زندانهای استان آزاد شده که مبلغ بدهی این مددجویان مبلغ ۱۴ میلیارد تومان بود که مبلغ ۱۱ میلیارد تومان در قالب پذیرش اعسار ، اورده مددجو و گذشت رضایت مندانه از شکات تامین گردیده و با پرداخت مبلغ ۳ میلیارد تومان این تعداد زندانی از زندانهای استان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری پویش های آزادی زندانیان در مناسبت های مختلف در سطح استان گفت: ستاد دیه استان یزد همواره در کلیه مناسبت ها اقدام به برگزاری پویش های آزادی زندانیان نموده که بسیاری از این پویش ها در سطح کشور اولین بار بوده و به عنوان استان برتر در خصوص برگزاری این پویش ها از آن نام برده  میشود.

وی در پایان گفت: در تلاشیم تا به مناسبت دهه کرامت از میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) تا میلاد با سعادت امام رضا (ع) با اجرای پویش بخشش کریمانه زمینه آزادی تعدادی از زندانیان جرائم غیر عمد را از زندانهای استان فراهم نماییم.

انتهای پیام //

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − ده =