مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد از آزادی ۲۶۰مددجو محکوم مالی در سال ۱۳۹۸ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد؛ اسلام افشون مدیر نمایندگی ستاد دیه استان ضمن تبریک سال جدید و با آرزوی سلامتی برای کلیه مردم ایران با اعلام این خبر گفت : در سال ۱۳۹۸ برای آزادی ۲۶۰ نفر محکومین مالی جرائم غیر عمد بالغ بر ۱۰۷۵میلیارد ریال نیاز بود که با تلاش ستاد دیه استان حدود ۷۳ میلیارد ریال از این مبلغ پرداخت گردید.

افشون در ادامه گفت :  به همت اعضاءکمیته صلح و سازش ستاد دیه و شورای حل اختلاف و مددکاران  زندانها و  بالغ بر  1002 میلیارد ریال از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ گردید و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ ۷۳ میلیارد ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۲۶۰ نفر و بازگشت آنها به آغوش خانواده فراهم گردید.

این مقام مسئول در ادامه افزود در اسفند ماه سال گذشته تعداد ۳۴ مددجو جرائم غیر عمد از زندان آزاد و به اغوش خانواده بازگشتند که برای رهایی این ۳۴ محکوم مبلغ ۲۴۷ میلیارد ریال نیاز بود که مبلغ ۲۳۲ میلیارد ریال از این مبلغ را از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ گردید و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ ۱۵ میلیارد ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این مددجویان  و بازگشت آنها به آغوش خانواده فراهم گردید .

افشون در ادامه گفت : هم اکنون تعداد ۲۲۵ زندانی به دلایل جرائم غیر عمد مالی در زندان استان هستند که مبلغ بدهی آنها بیش از ۷۴۵ میلیارد ریال است که مبلغ ۱۴۷میلیارد ریال از این مبلغ را توسط کمیته صلح و سازش این ستاد شورای حل اختلاف و مددکاران زندانها گذشت رضایت مندانه از شکات اخذ و  برای آزادی آنها مبلغ بیش از ۵۹۸ میلیارد ریال نیاز است.

این مقام مسئول با تشریح وضعیت محبوسان جرایم غیرعمد استان اظهار کرد: هم اکنون بیشترین طیف مددجویان ستاد دیه بدهکاران اوراق تجاری چک و سفته با ۱۵۵ زندانی را به خود اختصاص داده و در رتبه‌های بعدی بدهکاران مهریه قرار دارند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان با اشاره به زحمات کارکنان این ستاد در سال گذشته گفت : خوشبختانه در سال ۱۳۹۸ این ستاد موفق به آزادی ۲۶۰ مددجو محکوم مالی گردیده که در مقایسه با سال ۱۳۹۷ بیش از ۴۲ درصد افزایش آزادی داشته ایم .

این مقام مسئول در پایان ضمن تشکر از کمک های خیرین گفت : هدف این مجموعه آزادی محکومین جرائم غیر عمد میباشد که ناخواسته وارد زندان گردیده و تحمل حبس مینمایند.

انتهای پیام //

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =