مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد از گذشت مبلغ ۵۳۵ میلیارد ریال توسط شکات پرونده‌های مددجویان جرائم غیرعمد به همت کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان یزد در سال جاری خبر داد .

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد؛ اسلام افشون مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد با اعلام این خبر افزود : به کوشش و همت اعضای کمیته صلح و سازش ستاد دیه ، شورای حل اختلاف زندان ،مددکاران زندان و قضات اجرای احکام استان یزد و طی برگزاری تعداد ۴۴۵ جلسه با شکات مبلغ ۵۳۵ میلیارد ریال از این شکات گذشت رضایتمندانه اخذ گردیده است .

این مقام مسئول با اشاره به تلاش و کوشش اعضا کمیته صلح و سازش برای حل و فصل نمودن پرونده محکومین جرایم غیر عمدگفت : اعضا کمیته و مددکاران زندان در تلاش اند تا با رعایت شرایط طرفین پرونده‌های قضایی و حقوقی و با اتکا به آموزه های دینی با الویت قرار دادن بحث صلح و سازش ، تا حد ممکن بیشترین اخذ گذشت رضایتمندانه را داشته باشند.

این مقام مسئول در ادامه گفت : تعداد ۱۷۰ نفر از محکومین واجد شرایط در  10  ماهه سال جاری با مساعدت اعتبارات قانونی ستاددیه و با کمک خیرین و  نیکوکاران از زندان آزاد شده اند.  

وی در ادامه افزود : برای آزادی این ۱۷۰ مددجو بالغ بر ۵۷۶  میلیارد ریال نیاز بود که به همت اعضاءکمیته صلح و سازش ستاد دیه استان ، شورای حل اختلاف زندان ، مددکاران زندان و قضات اجرای احکام استان یزد مبلغ ۵۳۵ میلیارد ریال از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ ۴۱ میلیارد ریال به حساب سپرده دادگستری واریز گردید.

گفتنی است بهنام زارع و سید جلال میرجلیلی  عضو کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان یزد هستند .

انتهای پیام //

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =