طی آیینی که با حضور مسئولین ، صنعت گران ، کارآفرینان و نیکوکاران شهرستان اشکذر برگزار گردید مبلغ ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد مردمی دیه استان یزد؛ همزمان با (۲۵ اسفند ماه) مصادف با ۴ رمضان المبارک، آیین گلریزانی با حضور استاندار یزد ، نماینده مردم شریف یزد ، اشکذر ، زارچ و بخش نودشن در مجلس شورای اسلامی ، رئیس کل دادگستری استان و رئیس هیئت امناء ستاد دیه ، مدیر کل زندان ها و نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه ،مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه یزد،  امام جمعه شهرستان اشکذر ، رئیس دادگستری شهرستان اشکذر، دادستان شهرستان اشکذر و جمعی از صنعت گران ، کارآفرینان و نیکوکاران این شهرستان برگزار گردید و مبلغ ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا شد.

در این آیین به دلیل کسالت استاندار یزد متن سخنرانی استاندار توسط مدیر روابط عمومی استانداری یزد قرائت شد.

غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد مردمی دیه استان یزد نیز در این آیین ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و تقارن بهار قرآن و بهار طبیعت گفت: حضرت رسول اکرم میفرمایند که سه چیز است که حجاب ها را پاره می کند و به پیشگاه عظمت خدا می رسد که اولین مورد صدای گردش قلم های دانشمندان به هنگام نوشتن است و دومین مورد صدای قدم های مجاهدان در میدان جهاد و سومین مورد نیز صدای چرخ نخ ریسی زنان پاکدامن است که در بین تمام صداها بسیار نزد خداوند ارزش مند هستند زیرا موجب دگر گونی در عالم میگردد وانسان ها را به خداوند متعال نزدیک میکند.

دهشیری در ادامه گفت: هدف از برگزاری جشن های گلریزان اهدای شادی است در بین افراد و فرزندانی ، مادران و همسرانی که سرپرست آنها به دلایل وقوع جرم های غیر عمد در زندان هستند و از خانواده خود دور هستند.

دهشیری با اشاره به برکات انفاق در زندگی افراد گفت: این که شما دور هم جمع شده اید تا گره ای از کار افراد نیازمند باز کنید و بی شک طبق قول خداوند متعال در قرآن هر کسی که انفاق میکند از مال وی کم نگردیده و به آن افزوده خواهد شد و مال آنها نیز در برابر بسیاری از مخاطره ها در امان خواهد بود.

دهشیری در پایان گفت: یکی از مهمترین رسالت های ستاد دیه استان فرهنگ سازی در راستای جلوگیری از ورود افراد به زندان است زیرا با این اقدام از بسیاری از وقوع آسیب های اجتماعی جلوگیری خواهد شد.

در ادامه این آیین سید مسعود عظیمی مدیر نمایندگی ستاد مردم دیه استان یزد ضمن خیر مقدم به مدعوین حاضر در جلسه گفت: به همت شما نیکوکاران و خیرین ارجمند از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۱۷۶ زندانی جرائم غیر عمد از زندانهای استان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.

عظیمی ادامه داد: رقم بدهی این زندانیان ۳۳۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود که با قبولی دادخواست اعسار، اخذ گذشت رضایت مندانه از شکات و آورده محکومین مبلغ ۳۰۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از این مبلغ تامین گردید و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد مردمی شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ ۳۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۱۷۶ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم گردید و در تلاشیم تا در روزهای پایانی سال جاری تعداد دیگر هم از زندانهای استان آزاد کنیم.

وی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت : از این تعداد آزاد گردیده تعداد ۱۱۳ مددجو مربوط به محکومین مالی ، تعداد ۵۰ محکوم مربوط به پرداخت مهریه ، تعداد ۱۰ محکوم مربوط به پرداخت نفقه و تعداد ۳ محکوم نیز مربوط به دیه حوادث کارگاهی بودند.

در ابتدای این آیین فرماندار شهرستان اشکذر ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه گفت: کلیه عزیزانی که در این جمع حاضر شدند افرادی هستند که در تمام فصول سال دستگیر کسانی میشوند که در زندگی خود به مشکل بر خورده اند و امروز نیز گرد هم جمع شده تا گره از کار کسانی باز کنند که به دلایل غیر عمد در زندان بوده و دور از خانواده خود هستند.

گفتنی است این آیین به میزبانی حاج نصرالله شریف فرد مدیر عامل کارخانه کاشی عقیق یزد برگزار گردید .

انتهای پیام //

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 3 =