نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد گفت: بازگشت به زندگی شرافتمندانه و کمک به مددجویان زندانی جرائم غیر عمد، از اهداف متعالی ستاد دیه است که خیِّرین، در تحقق آن نقش اساسی دارند.

به گزارش روابط عمومی ستاد مردمی دیه استان یزد؛ غلامعلی دهشیری در نشست با مسئولان  و عوامل برگزاری جشن های گلریزان و برنامه ماه مهربانی افزود: هر دمی، درمی، قدمی یا قلمی در راستای گره گشایی از کار مردم و کمک به زندانیان جرائم غیر عمد،  مأجور درگاه الهی است.

وی ضمن تقدیر از مسئولان و اعضای ستاد دیه و همچنین عوامل برنامه ماه مهربانی، کسب رتبه نخست استان یزد در انجام امور خیر و تحقق اهداف متعالی ستاد دیه را مایه مباهات استان دانست و بیان داشت: نفس های خیر و تلاش های ارزشمند خیِّران، استان یزد را به عنوان پیشگام در کشور در تحقق اهداف ستاد دیه مطرح کرده است.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد:‌ برخی از افراد بر اثر سهل انگاری، نوسانات بازار و یا کم اطلاعی از موازین مالی و حقوقی بازار، دچار چالش می شوند که جای این افراد زندان نیست و باید به گونه ای کمک کرد تا آثار فردی و اجتماعی مجازات حبس بر این گونه افراد کاهش یابد و زمینه ای برای آزادی و بازگشتشان به اجتماع فراهم شود.

رئیس هیئت امنا ستاد مردمی دیه استان یزد تصریح کرد: ستاد دیه برای هر فرد، یکبار این فرصت را فراهم می کند تا از کمک ها و تسهیلات ستاد دیه بهره مند گردد.

رئیس کل دادگستری استان یزد، جشن های گلریزان و کمک های مادی و معنوی ستاد دیه را مصداق بارز تأسی به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ذکر کرد و گفت: کمک های ستاد دیه، موجب اصلاح، تشویق به تغییر سبک زندگی و گامی در جهت تربیت عملی است که روابط اجتماعی زندانی را با خانواده و اجتماع بهبود می بخشد و ریسک و احتمال تکرار جرم را کاهش می دهد.

وی مردم استان دارالعباده را مردمی دارای روحیه خیِّرمندی معرفی کرد و بیان داشت: در این استان در کنار کمک افراد متمول و یا صاحبان صنایع، حتی دانش آموزان با شکستن قلک و یا بانوان خانه دار با فروش طلاهای خود در این اهداف خیرمندانه شرکت می کنند تا یک زندانی را از بند زندان، برهانند.

وی در پایان افزود: ستاد دیه حلقه اتصال دستهای مهربان با دلهای مددجویانی است که  امید به حلول ماه مبارک رمضان بسته اند ماهی که مولود شریف نیمه آن، ۳ مرتبه اموال خود را در راه خدا انفاق کرد لذا دست در دست هم نهیم و امید به ازادی انسانهای ابرومند نیازمند بدهکار غیر بزهکار را با برگزاری جشن گلریزان مناسب و همت خیرین یزدی محقق کنیم.

گفتنی است در پایان این آیین در خصوص نحوه برگزاری آیین گلریزان در سال آینده و ساخت برنامه تلویزوینی ماه مهربانی گفتگو گردیده و از کلیه مسئولین ، دبیران با اهدای لوح و هدیه تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام //

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =