رئیس کل دادگستری استان یزد از آزادی تعداد ۱۴۸ زندانی غیر عمد با مشارکت نیکوکاران و همراهی خوب شکات در گذشت بخشی از دیون از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.
به گزارش روابط عمومی ستاد مردمی دیه استان یزد؛ غلامعلی دهشیری رئیس هیئت امناء ستاد مردمی دیه استان یزد با اعلام این خبر گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۱۴۸ زندانی غیر عمد از زندانهای استان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند که مبلغ بدهی آنها ۳۰۴ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان بود.

دهشیری ادامه داد: در فرآیند آزادی از طریق پذیرش اعسار از سوی مراجع قضایی و قضات دادگاه‌ها مبلغ ۱۲۸ میلیارد و ۵۱۶ میلیون تومان بود و شکات نیز در این پرونده ها مبلغ ۱۳۰ میلیارد و ۹۲ میلیون تومان را گذشت نموده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد مردمی شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل و آورده مددجو به مبلغ ۴۵ میلیارد و ۸۴۲ میلیون تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۱۴۸ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم گردید.

این مقام مسئول در ادامه گفت: مردم دارالعباده یکی از بخشنده ترین افراد در ایران عزیزمان هستند و شکات پرونده ها خود به مانند خیر عمل نموده و در جلساتی متعددی که اعضاء کمیته صلح و سازش ستاد مردمی دیه استان یزد با آنها برگزار میکنند در تسهیل شرایط آزادی زندانیان تحت پوشش این ستاد مردمی به میزان ۴۳ درصد از مبلغ کل بدهی های خود را گذشت نمودند که یکی از رتبه های برتر را در کشور از آن خود کرده اند.

وی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت: از این تعداد آزاد گردیده تعداد ۹۳ مددجو مربوط به محکومین مالی ، تعداد ۴۶ محکوم مربوط به پرداخت مهریه ، تعداد ۷ محکوم مربوط به پرداخت نفقه و تعداد ۲ محکوم نیز مربوط به دیه حوادث کارگاهی بودند.

رئیس کل دادگستری استان یزد ضمن تقدیر از تلاش های بی وقفه کارکنان و اعضاء کمیته صلح و سازش این ستاد مردمی گفت: از این تعداد آزادی تعداد ۲۷ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و بدون پرداخت هیچ گونه مبلغی و تعداد ۱۲۱ مددجو با پرداخت از منابع ، شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک های عامل از زندان آزاد گردیدند که از این تعداد ۱۵ مددجو زن و ۱۳۳ مددجو نیز مرد بودند.

دهشیری در پایان ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن این ایام مبارک ماه رجب و با اشاره به خیر وبرکت بسیار بالای این ماه گفت: ستاد مردمی دیه استان یزد همواره در تمامی مناسبات اقدام به برگزاری پویش، جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد می نماید که در همین راستا به مناسبت میلاد امام علی(ع) و روز پدر نیز اقدام به برگزاری پویشی ویژه آزادی مردان در بند کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد: امید است با همت و کوشش این مجموعه و همیاری و دستان پر مهر نیکوکاران یزدی تعداد قابل قبولی از پدران نیازمند که به دلیل بدهی های مالی در زندان تحمل حبس میکنند از زندان آزاد شوند.

انتهای پیام //

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =