دانش آموزان دبیرستان دخترانه شاهد افشار یزد با برگزاری گلریزانی مبلغ ۲۵ میلیون تومان را جهت آزادی ۱ زندانی جرائم غیر عمد اهدا نمودند.

به گزارش روابط عمومی ستاد مردمی دیه استان یزد؛ طی آیینی با حضور مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان یزد، معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش یزد،کارشناس مسئول فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش یزد، معاونت پرورشی ناحیه ۲ آموزش و پرورش، معاون پرورشی و مدیر و  دانش آموزان دبیرستان دخترانه شاهد افشار یزد، مبلغ ۲۵ میلیون تومان را جهت آزادی یک زندانی جرائم غیر عمد اهدا کردند.

حسن عبداللهیان، معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد ضمن تقدیر و تشکر از این کار خیر و خوش سلیقگی مدرسه شاهد به دلیل کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد گفت: یکی از ساحت های مهم در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تربیت اخلاقی دانش آموزان است که در این مورد بحث کمک به همنوع و نوع دوستی گنجانده شده است که میبایست دانش آموزان در کنار فرا گیری دروس این مهم را نیز فرا گرفته زیرا اگر یک نفر از اعضاء از جامعه دچار مشکل شود وظیفه همگی ماست تا دست به دست هم داده تا بتوانیم مشکل آن فرد را حل کرده و گره از کار وی باز کنیم.

سید مسعود عظیمی مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان یزد در این آیین گفت: یکی از مهمترین دستاوردهایی که کمک به زندانیان جرائم غیرعمد به همراه دارد کاهش آسیب های اجتماعی است که این نکته یکی از اساسی ترین چشم اندازهای ستاد مردمی دیه است که این موضوع نیازمند تبلیغات فراوان و فرهنگ سازی است که برای دستیابی به این مهم میبایست فرهنگ سازی را از مدارس آغاز نموده تا در تمام سطوح جامعه شاهد تاثیر آن باشیم .

این مقام مسئول گفت: شاید بسیاری از مردم فکر کنند که با اهدای مبالغ خُرد نمیتوان یک زندانی را آزاد نمود اما با همین کمک های خرد مردم در مجموع از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۹۳ زندانی جرائم غیر عمد از زنداهای استان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

 در پایان این آیین از مدیریت و معاونین تربیتی و پرورشی مدرسه با اهدای لوحی تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است فرهنگ کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در مدارس استان یزد در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ حسنه است و هر روز به تعداد مدارسی که به این پویش میپیوندند افزوده میشود.

 انتهای پیام//

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 9 =