مدیر نمایندگی ستاد دیه استان از اجرای گلریزان حسینی “نخل آزادی” برای دومین سال متوالی در عاشورای حسینی ویژه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد خبرداد.

به گزارش روابط عمومی ستاد مردمی دیه استان یزد ؛ سید مسعود عظیمی مدیر نمایندگی ستاد دیه‌ استان یزد با اعلام این خبر گفت:در سال جاری در دو نقطه شهر همزمان با ظهر عاشورا آیین گلریزان حسینی با عنوان ” نخل آزادی ” ویژه کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اجرا خواهد شد.

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان یزد ادامه داد: نخل برداری یک آیین کهن و بسیار قدیمی است و بسیاری عزاداری محرم در یزد را با نخل گردانی می‌شناسند و این مراسم شهرت جهانی دارد که نخل در گویش یزدی گاهی «نقل» نامیده می‌شود که نمادی از تابوت حضرت امام حسین(ع) است.

عظیمی در ادامه گفت : در سال جاری این آیین گلریزان حسینی در دو نقطه استان برگزار خواهد شد که با همکاری تولیت مجموعه امیرچخماق یزد هزمان با نخل برداری ظهر عاشورا آیین گلریزان حسینی برگزار و در حسینیه عاشقان نینوا کوی امیر المومنین (میدان با هنر ) نیز قبل از مراسم نخل برداری آیین گلریزان حسینی برگزار خواهد شد.

عظیمی ادامه داد: طی هماهنگی انجام شده با تولیت مجموعه امیرچخماق یزد با دعوت از هیئت عزاداران حسینی محمد آباد و هییت عاشقان نینوا در میدان با هنر یزد آیین نخل برداری ظهر عاشورا بعد از اقامه نماز ظهر و عصر برگزار و در تلاشیم تا با دعوت از خیرین و عزادارن حسینی آیین گلریزان حسینی برگزار و به برکت امام حسین(ع) زمینه آزادی محکومین مالی جرائم غیر عمد را از زندان فراهم نماییم.

گفتنی است سال گذشته نیز مبلغ ۲۳ میلیون تومان در آیین نخل آزادی توسط هییت باهنر جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا گردید.

انتهای پیام //

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − سه =