همزمان با چهارمین روز از هفته قوه قضاییه طی آیینی ۷ محکوم مالی جرائم غیر عمد از زندانهای استان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد؛ در این آیین که با حضور رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد، مدیرکل زندانها و نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان، مدیر نمایندگی ستاد دیه، معاون سلامت،اصلاح و تربیت اداره کل زندانها، مدیر زندان مرکزی یزد و جمعی از مسئولین قضایی استان و به میزبانی زورخانه مالک اشتر زندان مرکزی یزد برگزار گردید تعداد ۴۰ زندانی از زندان مرکزی یزد آزاد گردیده که از این تعداد ۷ محکوم مالی جرائم غیر عمد بودند که با کمک نیکوکاران و ستاد دیه استان به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند .

رئیس کل دادگستری در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضاییه و تقدیر از فعالیت های ارزشمند ستاد دیه استان و همت خیرین برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) به نقل قول از پدر بزرگوار خود بیان میفرمایند که هر کسی که بنده ی مومنی را آزاد بکند خداوند در مقابل هر عضوی از اعضای او برایش آزادی عضوی از بدن او را در برابر آتش جهنم آزاد خواهد کرد.

غلامعلی دهشیری گفت: امروز شاهد آزادی ۴۰ زندانی از زندان هستیم که از این تعداد ۷ نفر محکوم مالی جرائم غیر عمد هستند که افراد مستحقی هستند که به دلایل غیر عمد و تنها به دلایل محکومیت های مالی در زندانها به سر میبرند و بخشی از مبلغ بدهی را خود مددجو فراهم نموده و بخش دیگری از این مبلغ را خیرین با کمک ستاد دیه فراهم و زمینه آزادی آنها را از زندان فراهم می نمایند .

این مقام مسئول ادامه داد: بدهی این مددجویان مبلغ ۹۹۰ میلیون تومان بود که مبلغ ۲۵۴ میلیون تومان توسط اعضاء کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ گردیده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ۷۳۶ میلیون به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۷ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم گردید.

دهشیری در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کارکنان ستاد دیه استان و اعضاء شورای حل اختلاف مستقر در زندان در خصوص اخذ گذشت ازشکات پرونده ها گفت: از این تعداد آزادی تعداد ۴ محکوم پرداخت نفقه،تعداد ۲ محکوم مالی و ۱ محکوم پرداخت دیه حادثه کار بودند که با کمک نیکوکاران و خیرین گرامی استان  از زندان آزاد شدند.

در ابتدای این آیین رضا مقبلی مدیر کل زندانها و نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد نیز ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره شهید بهشتی و هفتاد و دوتن از یارانش گفت: امروزه شاهد آزادی ۴۰ زندانی هستیم که از این تعداد ۷ نفر با کمک ستاد دیه استان، تعداد ۳ نفر با کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره)، تعداد ۸ نفر با کمک خیر نیک اندیش جناب آقای رمضانی و تعداد ۲۲ نفر نیز به همت دادسرای محترم و به صورت آزادی پایان حبس از زندان آزاد خواهند شد.

مقبلی در ادامه از اجرای طرح تفکیک و طبقه بندی زندان یزد برای اولین بار خبر داد و گفت با اجرای این طرح از امروز کلیه متهمین و محکومین جدا خواهد شد.

مدیر کل زندانها در پایان ضمن تقدیر از خیرین استان یزد به دلیل کمک در راستای حبس زدایی و آزادی زندانیان جرائم گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد۳۰ محکوم مالی جرائم غیر عمد از زندانهای استان آزاد گردیدند که با این ۷ نفر محکوم که امروز از زندان آزاد میشوند این تعداد به ۳۷ نفر افزایش خواهد یافت و با برنامه ریزی های صورت گرفته و پیگیری های کارکنان ستاد دیه استان روز به روز شاهد افزایش این آمار خواهیم بود .

گفتنی است انجام ورزش باستانی و تقدیر از خیر، رضا مباشر که با فروش فیش حج خود زمینه آزادی ۳ محکوم را از زندان فراهم نموده بود از دیگر  برنامه های اجرا شده در این آیین بود.

  انتهای پیام //

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + پنج =