هشتمین جشن گلریزان شهرستان اردکان ویژه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد با اجرای خواننده مطرح کشوری سالار عقیلی برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد ؛ همزمان با شانزدهمین روز از ماه مبارک رمضان ، جشن گلریزان شهرستان اردکان با حضور مدیر کل زندانها استان ، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان ، اعضاء هیئت امناء ستاد دیه استان ، ریاست حفاظت و بازرسی دادگستری استان ، دادستان ، رئیس دادگستری ، رئیس زندان ، امام جمعه ، جمعی از مسئولین شهرستان اردکان به میزبانی ورزشگاه بزرگ آزادی برگزار و بیش از ۶۰۰۰ نفر در این جشن حضور داشتند .

در این مراسم که تا میزان ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در جهت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد از سوی خیرین و صنعتگران این شهرستان تعهد شد، حسین سبزواری مدیر کل زندانها و نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان ضمن خیر مقدم به مدعوین و مسئولین به جهت حضور دراین آیین گفت : یکی از الگوهای بزرگ برای زندگی امام حسن مجتبی است که در طول زندگی خود بارها تمام اموال خود را وقف کمک به نیازمندان نموده است .

سبزواری در ادامه گفت : سال گذشته به همت ستاد دیه استان و قضات دادگستری ، شوراهای حل اختلاف و کمک خیرین و نیکوکاران تعداد ۱۵ محکوم مالی جرائم غیر عمد در سال گذشته از زندان شهرستان اردکان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند و هم اکنون نیز تعداد ۲۰ محکوم مالی جرائم غیر عمد در زنداهای استان به سر میبرند که مبلغ ۲۱ میلیارد تومان برای آزادی آنها نیاز است .

این مقام مسئول در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات ستاد دیه استان گفت : سال گذشته تعداد ۱۹۰ محکوم مالی از زنداهای استان آزاد گردیدند که از این تعداد آزادی تعداد ۴۰ محکوم مالی جرائم غیر عمد تنها با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین انجام گردید .

مدیر کل زندان ها در پایان گفت : با همت خیرین و نیکوکاران هم اکنون هیچ زندانی با محکومیت دیه ناشی از حوادث کارگاهی ، تصادفات و همچنین هیچ محکوم مالی جرائم غیر عمد زنی در زندان به سر نمیبرد .

در ادامه این جشن مجید فرهمند زاده رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد گفت : یکی از رویکردهای اصلی در دستگاه قضا ، کاهش جمعیت کیفری زندانها است که این مهم با انجام جشن گلریزان و جذب کمک های خیرین و فرهنگ سازی در راستای جلوگیری از ورود افراد به زندانها توسط ستاد دیه تحقق یافته است و بسیار خرسندیم که ستاد دیه استان یزد در چندین سال اخیر کارنامه بسیار خوبی را از خود به جای گذاشته است .

وی در ادامه گفت : بعضی از افراد به صورت ناخواسته و غیر عمد درگیر موضاعات حبس و زندان میشوند و به رشته ی ارتباطی آنها با خانواده قطع میگردد که خیرین و نیکوکاران با کمک های خود این رشته را دوباره وصل و از بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری میکنند .

وی در پایان با اشاره به سخنان امیر المومنین گفت : یکی از مضرات زندان دور شدن فرد زندانی از انس به خانواده ، فرزند و …. دور مینماید و در کنار آن بسیار آسیب های روحی و روانی برای رشخص زندانی و خانواده وی به همراه خواهد داشت .

گفتنی است اجرای کنسرت موسیقی توسط خواننده محبوب و مطرح کشوری سالار عقیلی ، شعر خوانی توسط مصطفی عابدی رئیس زندان شهرستان اردکان و دبیر برگزاری جشن گلریزان ، مرشدی زورخانه ای از دیگر برنامه های اجرایی در این مراسم بود و خیرین و نیکوکاران تا میزان ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در جهت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد از سوی خیرین و صنعتگران این شهرستان تعهد نمودند .

انتهای پیام //


پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − هشت =