همزمان با سالگرد شهادت سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی آیین گلریزان مهر فاطمی با حضور جمعی از نیکوکاران و مسئولین استان یزد برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد ؛ در این آیین که به همت مرکز نیکوکاری امام هشتم (ع) متشکل از کارکنان صنعت آب و برق استان و با همکاری ستاد دیه استان یزد و به میزبانی سالن شهید عباسپور برق منطقه ای و با حضور فرماندار استان ، مدیر کل زندانها و نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان ، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی ( ره ) و جمعی از مسئولین اداره کل زندانها و صنعت آب و برق استان برگزار گردیده بود، نیکوکاران و خیرین مبلغ ۳ میلیارد و  500 میلیون ریال را به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا و زمینه آزادی ۵ محکوم مالی از زندان فراهم شد .

مدیرعامل ستاد دیه استان یزد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: رشادت‌ها و اخلاق نیکوی این بزرگ مرد او را به عنوان یک اسطوره در منطقه و جهان اسلام معرفی کرده که در تمامی کشورهای اسلامی از او به نیکی یاد می شود.

وی افزود: بیانات و سخنان ارزشمند این شهید بزرگوار در زمینه های مختلف سیاسی اخلاقی و اسلامی راهبردی است و در بسیاری موارد نقشه راه محسوب می‌شود.

سید مسعود عظیمی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مرکز نیکوکاری امام هشتم ( ع ) به دلیل همکاری با ستاد دیه استان در برگزاری آیین گلریزان مهر فاطمی گفت : در تلاشیم تا با کمک خیرین و نیکوکاران در این آیین زمینه آزادی محکومینی را از زندان فراهم نماییم که به دلایل غیر عمد و تنها به دلیل بدهی مالی در زندان تحمل حبس مینمایند .

عظیمی در ادامه گفت : ستاد دیه یک موسسه خیریه غیر تجاری و  غیر انتفاعی و مردمی است که رسالتش رسیدگی به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد است و در کنار این مهم در راستای فرهنگ سازی جهت جلوگیری از ورود افراد به دلایل محکومیت های مالی به زندان تلاش میکندکه بزرگترین حامی و همراه در اجرای این برنامه ها صدا و سیمای مرکز استان و سازمان فرهنگی ، اجتماعی ؛ ورزشی شهرداری  است که در بیشتر ایام سال در ساخت و پخش برنامه ها با ستاد همکاری میکنند .  

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد در ادامه به ارائه آمار و عملکرد این ستاد پرداخته و گفت : از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد  146 مددجو جرائم غیر عمدبا کمک خیرین و نیکوکاران از زندانهای استان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند .

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد : مبلغ بدهی این مددجویان مبلغ ۵۸۰ میلیارد ریال بود که مبلغ ۴۷۲  میلیارد ریال توسط اعضاء کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ گردیده  و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ ۱۰۸ میلیارد ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این  146 نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم گردید.

وی با تشریح وضعیت قضایی این مددجویان گفت : از این تعداد محکوم آزاد شده از زندان تعداد ۱۰۳ مددجو مربوط به محکومین مالی ، تعداد ۱۸ مددجو محکوم پرداخت نفقه ، تعداد ۱۳ مددجو محکوم پرداخت مهریه  و تعداد ۱۲ محکوم پرداخت دیه غیر عمد شامل تصادفات رانندگی و حادثه کارگاهی بودند .

عظیمی در پایان گفت : هم اکنون تعداد ۷۱ مددجو در زندانهای استان هستند که برای آزادی آنها مبلغ ۴۲ میلیارد تومان نیاز است که برای ازادی چشم انتظار کمک نیکوکاران و خیرین هستند .

در ابتدای این آیین ابوالفضل اسدی رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان یزد ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و گرامیداشت سالروز شهادت سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی گفت : این شهید والا مقام با ایثارگری هایش به تمام مردم درس آزادگی و از خود گذشتگی داد.

وی گفت :  این آیین به همت مرکز نیکوکاری امام هشتم ( ع ) برگزار گردیده که متشکل از کارکنان صنعت آب و برق استان یزد است که این مرکز از زمان تاسیس تا کنون اقدامات بسیار شایسته ای را در راستای کمک به افراد نیازمند نموده و در این نوبت نیز این مرکز اقدام به برگزاری آیین گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد نموده است.

 این مقام مسئول با اشاره به فرمایشات رسول اکرم در خصوص کمک به همنوع گفت : تمام تلاش این مجموعه و کارکنان صنعت آب و برق استان این است تا بتوانیم در این آیین بندی را از دستان یک محکوم مالی باز کرده و زمینه ساز آزادی وی باشیم .

در حاشیه ی این برنامه از خانواده شهید سید علی اصغر میرعزآبادی شهید هشت سال دفاع مقدس و شهید مدافع سلامت مریم خزل پور با اهدای یادبودی از سوی مرکز نیکوکاری امام هشتم ( ع ) تجلیل به عمل آمد .

گفتنی است اجرای سرود توسط گروه میعاد ، اجرای برنامه خوانندگی توسط شاعر و خواننده انقلابی صادق آتشی و مداحی از جمله برنامه های اجرا شده در این آیین بود و حضور خادمین رضوی رنگ و بوی معنوی خاصی به این آیین بخشید  .

انتهای پیام //

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 3 =