رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد از آزادی ۱۴ محکوم مالی جرائم غیر عمد با اجرای پویش ” قدم قدم تا آزادی ” در ماه صفر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد؛ غلامعلی دهشیری ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه ربیع الاول از آزادی ۱۴ محکوم مالی در ماه صفر با اجرای پویش ” قدم قدم تا آزادی ” خبر داد .

این مقام مسئول در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از تلاش بی وقفه کارکنان و اعضاء کمیته صلح و سازش این ستاد اظهار داشت: از این تعداد آزادی تعداد ۲ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و تعداد ۱۲ مددجو با پرداخت از منابع، شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک های عامل از زندان آزاد گردیدند.

وی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان افزود: از این تعداد آزاد گردیده تعداد ۹ مددجو محکوم مالی، تعداد ۲ مددجو محکوم مهریه، تعداد۲ مددجو محکوم دیه حادثه کار و ۱ مددجو محکوم پرداخت به نفقه بودند.

رئیس کل دادگستری در ادامه اضافه کرد: بدهی این مددجویان مبلغ ۳۰ میلیارد و ۸۲۶ میلیون ریال بود که مبلغ ۲۲میلیارد و ۵۲۸ میلیون ریال توسط اعضاء کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ گردیده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ ۸ میلیارد و ۲۹۸ میلیون ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۱۴ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم گردید.

وی با تقدیر از برنامه ریزی های مناسب ستاد دیه استان در ایام محرم و صفر تصریح کرد: در سال جاری ستاد دیه استان یزد در ایام محرم و صفر اقدام به برگزاری دو پویش نمود تا در کنار فرهنگ سازی در زمینه جلوگیری از ورود افراد به زندان اقدام به جذب کمک های خیرین نیز نماید، که در ایام محرم با اجرای پویش ” هر هیئت آزادی یک زندانی ” با جذب مبلغ ۵ میلیارد و ۵۶۶ میلیون ریال آزادی ۱۳ محکوم و با اجرای پویش ” قدم قدم تا آزادی ” با جذب مبلغ ۸ میلیارد ریال از ناحیه خیرین همراه بود .

رئیس کل دادگستری استان یزد در پایان گفت: ستاد دیه یک موسسه خیریه غیر تجاری و غیر انتفاعی است که تنها در زمینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد مالی فعالیت می نماید و نیکوکاران و خیرین می توانند کمک های خود را جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد که بدهکار غیر بزهکارند به حساب های ستاد دیه استان یزد واریز نمایند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =