خیرین و نیکوکاران یزدی با حضور در برنامه نمایشی ” نوای دل ” و گلریزان به مناسبت اربعین حسینی مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کمک کردند .

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد ؛ به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی ، و  ستاد دیه استان یزد با همکاری اداره فرهنگی و تربیتی زندان شماره ۲ یزد اقدام به برگزاری ویژه برنامه نمایشی ” آوای دل ” و گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد نمود .

در این برنامه که با حضور معاون دادستان استان یزد  ، مدیر کل زندانها و نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان ، قضات و کارکنان دادسرای عمومی  و انقلاب و خانواده آنها و نیکوکاران و خیرین دارالعباده همراه  بود مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا گردید .

در ابتدای این برنامه مدیر کل زندانها و نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد با اشاره به قسمت از زیارت اربعین در خصوص حرکت امام حسین (ع ) و اهدای خون خود  برای نجات مردم از گمراهی گفت : با توجه به این موضوع کلیه تلاش و کوشش ما باید در خصوص دستگیری از انسانها در هر مرحله ای از زندگی باشد .

حسین سبزواری در ادامه ضمن تقدیر از زحمات پرسنل ستاد دیه استان یزد گفت : با کوشش پرسنل خدوم ستاد دیه استان یزد از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۹۰ زندانی جرائم غیر عمد از زندانهای استان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند .

سبزواری در ادامه افزود : بدهی این مددجویان مبلغ ۴۰۲ میلیارد ریال بود که مبلغ ۳۲۶ میلیارد ریال  توسط کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ گردیده و با پرداخت مبلغ ۷۶ میلیارد ریال  این مبلغ این تعداد زندانی از زندان آزاد گردیدند .

وی با تشریح وضعیت قضایی این مددجویان افزود :  از این تعداد تعداد ۶۰ مددجو محکوم مالی ، ۱۲ مددجو محکوم پرداخت نفقه ، ۱۱ مددجو محکوم پرداخت مهریه ، ۵ مددجوحوادث کارگاهی ، ۲ مددجو محکوم به پرداخت دیه تصادفات رانندگی بودند.

این مقام مسئول در ادامه در خصوص پویش های ستاد دیه در ایام سوگواری محرم و صفر گفت : در ماه محرم  پویش ” هر هیئت آزادی یک زندانی ” اجرا گردید و برنامه تلویزونی ” نذری ماندگار ” در ۳۰ قسمن ساخته و از شبکه استانی یزد پخش شد که با اجرای این پویش مبلغی قریب به ۶۰۰ میلیون تومان از خیرین و نیکوکاران و هیئت های عزاداری جذب که زمینه ساز آزادی ۱۳ زندانی جرائم غیر عمد گردید .

نایب رئیس هیئت امناء هیئت امناء ستاد دیه استان یزد در ادامه تصریح کرد : در ماه صفر نیز پویش ” قدم قدم تا آزادی ” توسط ستاد دیه استان اجرا گردید و تا انتهای ماه صفر نیز ادامه خواهد داشت و تا کنون مبلغی قریب به ۵۵۰ میلیون تومان به ستاد دیه استان یزد اهدا گردید است .

سبزواری در پایان ضمن تقدیر از خیرین و نیکوکاران به دلیل اعتماد به این ستاد مردمی گفت : خیرین  نیکوکاران همواره بزرگترین حامی این ستاد مردمی در راستای آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد بودند.

در ادامه این برنامه نیکوکاران وخیرین مبالغ مورد نظر خود را به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا نموده و با حضور معاون دادستان ، مدیر کل زندانها و نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان و رئیس ناحیه اول اموزش و پرورش از نیکوکاران با اهداد لوح تقدیر به عمل آمد .

گفتنی است دکلمه خوانی ، سرود و اجرای نمایش عاشورایی ” نوای دل ” از دیگر برنامه های اجرایی در ای برنامه بود و نیکوکاران مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان نیز به آزادی مددجویان جرائم عمد نیز اهدا نمودند .

انتهای پیام //

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =