نود و چهارمین نشست هیئت امنای نمایندگی ستاد دیه استان یزد با بررسی پرونده ۱۲مددجوی محکوم مالی جرایم غیر عمد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد؛ در این نشست که با حضور کلیه اعضاء هیئت امناء ستاد دیه استان و به میزبانی دادگستری استان یزد برگزار گردید، اقدامات پیش رو ستاد دیه استان  و پرونده ۱۲ محکوم مالی جرائم غیر عمد مورد بررسی  قرارگرفته و زمینه آزادی این ۱۲ نفر فراهم گردید .

رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد در ابتدای این نشست از زحمات مدیر کل زندانها و نایب رئیس هیئت امناء ، مدیر نمایندگی ، کارکنان و اعضاء هیئت امناء ستاد دیه استان به دلیل جذب کمک های خیر مندانه مردم برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در ایام محرم و صفر تقدیر کرده و گفت: یکی از بزرگترین و زیباترین اتفاقات نیک، اعتماد مردم به این ستاد مردمی است.

 غلامعلی دهشیری در ادامه افزود: امروزه  شاهد حضور اصناف مختلف، هیئت های عزاداری، افرادی با سن های مختلف و اختصاص بسیاری از هزینه ها مانند مراسم های عقد و عروسی و مراسم های ختم و نذورات به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد مالی هستیم که نشان از اعتماد بالای مردم است و تمام تلاش این مجموعه باید در راستای حفظ این اعتماد مردمی باشد زیرا یکی از مهمترین سرمایه های این ستاد اعتماد مردم است.

  دهشیری ضمن تقدیر از اعضاء هیئت امناء ستاد دیه و صدا و سیمای مرکز استان به دلیل حمایت از ساخت و پخش برنامه ” نذری ماندگار ” در ایام محرم اظهار داشت: با حمایت این دو مجموعه و همت مردم دارالعباده استان یزد مبلغی قریب به ۶۰۰ میلیون تومان در این ایام جمع گردید که آزادی ۱۳ محکوم مالی را در برداشت .

 این مقام قضایی با اشاره به مصوبات شورای تامین در خصوص اختصاص یک درصدی از عوارض حاصل از فروش صنایع به طور ویژه معادن به اصلاح امور مسئولیت های اجتماعی گفت: یکی از جاهایی که باید  اصناف و صاحبان مشاغل در آن هزینه کنند موضوع کمک آزادی زندانیان جرائم غیر عمد است که این موضوع پیگیری مسولین این ستاد را می طلبد.

وی در پایان با تاکید بر نقش ستاد دیه در خصوص جلوگیری از آسیب های اجتماعی تصریح کرد: با ورود یک فرد به زندان، چه آسیبهای زیادی به زندگی و خانواده او و جامعه وارد خواهد شد که تسریع در امور آزادی مددجویان جرائم غیر عمد مالی می تواند این آسیب ها را کاهش دهد.

در ادامه این نشست مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد به ارائه گزارش عملکرد ستاد دیه در شش ماهه اول سال پرداخته و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۸۷ مددجو جرائم غیر عمد مالی از زندانهای استان آزاد و به آغوش خانوده خود بازگشتند که این مهم با تلاش شبانه روزی کارکنان این مجموعه انجام گردید.

سید مسعود عظیمی در ادامه بیان داشت: مبلغ کل بدهی این مددجویان مبلغ ۴۰۲ میلیارد و ۵۹۷ میلیون ریال بود که مبلغ ۳۲۶ میلیارد و ۹۳۴ میلیون ریال از این مبلغ را توسط کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان گذشت رضایت مندانه اخذ گردیده و با پرداخت مبلغ ۷۵ میلیارد و ۶۶۳ میلیون ریال زمینه آزادی این ۸۷ مددجو از زندانهای استان فراهم گردید .

 عظیمی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان آزاد گردیده گفت: از تعداد مددجویان آزاد گردیده فوق تعداد ۵۷ مددجو محکوم مالی، تعداد ۱۲ مددجو محکوم نفقه ، تعداد ۱۱ مددجو محکوم پرداخت مهریه، تعداد ۵ مددجو محکوم پرداخت دیه حادثه کار و تعداد ۲ محکوم پرداخت دیه تصادفات رانندگی بودند .

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد دراین نشست ضمن تقدیر ویژه از کمیته صلح و سازش ستاد استان گفت: بیش از ۳۵ درصد از مبلغ کل بدهی های مددجویان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ گردیده و تعداد ۱۶ نفر از مددجویان آزاد گردیده تنها با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین و بدون پرداخت کمک از زندانهای استان آزاد شدند که این خود گواه تلاش پرسنل این ستاد مردمی است .

گفتنی است در ادامه این نشست در خصوص اقدامات پیش رو ستاد اعم از برگزاری آیین آزادی، پویش قدم قدم تا آزادی، نشست مطبوعاتی مدیر نمایندگی و ۱۲ پرونده از مددجویان مشمول کمک از ستاد دیه توسط مدیر نمایندگی قرائت و مصوبات این پرونده ها به امضا اعضاء این جلسه رسید.

انتهای پیام//

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − سه =