سید حسین حسینی فعال مذهبی در آیین کمک هیئت کوشکنو یزد به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد حضور یافت .

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد و نقل از خبرگزاری ایرنا ؛ سیدحسن حسینی در جمع اعضای ستاد دیه استان در حسینیه محله کوشک نو یزد افزود: به فرموده مقام معظم رهبری، یزدی‌ها در همه زمینه‌ها اهل ابتکار و نوآوری هستند، این پویش که در حال برگزاری است جزو خلاقیت‌ یزدی‌هاست.

وی افزود: این پویش به الگویی برای سایر استان‌ها تبدیل شد ،اگر در همه مناطق کشور با همراهی خیران و مردم فداکار اجرا شود می‌تواند آثار مادی و معنوی بسیاری برای جامعه هدف به دنبال داشته باشد.

این فعال مذهبی از تلاش‌ ستاد دیه و سایر نهادهای مسوول در آزادی زندانیان جرایم غیرعمدمالی قدردانی کرد و گفت: مناسب است علاوه بر هیات‌های مذهبی، اصناف و سایر اقشار به این پویش فرهنگی بپیوندند.

حسینی تصریح کرد: با توجه به اینکه یزد بیش از سه هزار واحد صنعتی و تولیدی دارد،می‌توانند اثرگذاری بسیار خوبی در اجرای این طرح داشته باشد  و همچنین پزشکان، وکلا و سایر گروه‌های شغلی می‌توانند با پویش همکاری کنند.

همچنین ۲۰ مردادماه سال جاری مدیر نمایندگی ستاد دیه یزد گفته بود که طرح فرهنگی اجتماعی هر هیات عزاداری، آزادی یک زندانی در استان آغاز شد که در جریان آن هیات‌های عزاداری و سوگواری در ماه محرم نسبت به آزادی زندانیان جرایم غیرعمدمالی کمک می‌کنند.

سید مسعود عظیمی ضمن قدردانی از همکاری تشکل‌ها و هیات‌های مذهبی و خیران با ستاد دیه در انجام بهتر وظایف ادامه داد: این طرح با همکاری خوب اداره کل تبلیغات اسلامی در استان پیگیری می شود.

سال گذشته در اجرای این طرح ۴۰ زندانی محکوم مالی با همت و همکاری خوب تعدادی از هیات‌های عزاداری در یزد و برخی مناطق از زندان آزاد و به آغوش خانواده های خود بازگشتند .

پویش آزادی زندانیان با همکاری هیات‌های مذهبی و تشکل‌های دینی برای دومین سال است که در ماه محرم اجرا می‌شودو رسانه‌های گروهی نقش مهمی در تحقق اهداف مورد نظر دارد.

به گفته مدیر نمایندگی ستاد دیه یزد در اجرای این طرح پارسال هیات‌های عزاداری ۵۵۵ میلیون تومان به حساب ستاد دیه واریز کردند و ۴۴۰ میلیون تومان صرف سایر امور مرتبط شد.

سال ۱۳۹۹ با همکاری مردم و خیران  ۳۳۵ مددجوی محکوم جرایم غیرعمدمالی با ۱۱ میلیارد تومان کمک در استان یزد آزاد شدند.

همچنین بیست و ششم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰حسین سبزواری  مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی و نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد تعداد مددجویان زندانی استان را سه هزار و ۵۰۰  نفر و تعداد زندانیان جرایم غیرعمدمالی را ۱۲۵ نفر بیان کرد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت یک هزار  و ۵۰۰ هیات مذهبی دارد.

نقل از خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام //

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =