رد رشوه از سوی قاضی یزدی و اختصاص پاداش به آزادی محکومین مالی

یکی از قضات دادگستری استان یزد پیشنهاد رشوه را رد و پاداش دریافتی آن از سوی رئیس کل دادگستری را به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار فارس از یزد، با پیشرفته شدن جوامع و گسترده شدن مکاتبات اداری-دفتری، رشوه گرفتن و رشوه دادن افراد نیز رو به فزونی است هرچند که این جرم سابقه ای طولانی دارد و بارها از سوی نهادها و دستگاه های نظارتی کشف و ضبط شده اما بازهم در جامعه شاهد تداوم چنین امر زشت و ناپسندی هستیم.

گرچه این جرم جنبه مالی دارد اما بی اعتمادی به فضای دولتی و مدیریتی ایجاد می کند و ضربه اساسی که در روند پیشبرد امور مخصوصا امور قضایی دارد و با مال و جان ها در ارتباط است در زمره جرایم علیه امنیت و آسایش افراد قرار می گیرد.

رشوه دهی و رشوه گیری موجب از بین رفتن رقابت سالم و سلب اعتماد مردم می شود و افرادی که برای رشوه دهی به ویژه در محاکم قضایی اقدام می کنند در تلاشند تا قضات را از دادخواهی عادلانه بازدارند و این گونه القا کنند که عدالت را رعایت نمی‌کنند.

تلاش قاچاقچیان برای پرداخت رشوه و فرار از مجازات

یزد از دیرباز به دلیل موقعیت جغرافیایی و شاه راه مواصلاتی در کشور مورد توجه بسیاری از افراد از جمله قاچاقچیان مواد مخدر قرار گرفته اما با هوشیاری نیروهای نظامی و انتظامی بسیاری از سوداگران در مسیر خود ناکام مانده اند.

زن و شوهر جوانی که با یک دستگاه ماشین خارجی، اقدام به ورود مقدار ۲۴۸ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک از یکی از استان های جنوبی کشور به استان یزد را داشتند با هوشیاری نیروهای پلیس شناسایی و دستگیر و پس از تشکیل پرونده به محاکم قضایی استان معرفی شدند.

قاضی جوان یزدی به نام ایمان جعفری مسئول رسیدگی به این پرونده در استان شد تا پس از بررسی های لازم حکم خود را در خصوص این پرونده صادر کند اما در حین رسیدگی به این پرونده، شخصی با مراجعه به دفتر این قاضی جوان مقدار زیادی سکه طلا را که در جعبه ای زیبا جای داده شده بود به قاضی داده و درخواست صدور حکم به نفع متهمین پرونده و همینطور آزادی ماشین توقیف شده را داشت.

قاضی جوان اما به محض دریافت این پیشنهاد، جعبه سکه های طلا را تحویل گرفته و با حضور در دفتر رئیس کل دادگستری استان این موضوع را با وی در میان گذاشته و پس از تکمیل صورت جلسه در این خصوص، حکم قانونی و شرعی را نیز صادر کرد.

قاضی جوان پاداش خود را به آزادی محکومان مالی اختصاص داد

رئیس کل دادگستری استان یزد هم با مشاهده برخورد و رفتار قاضی جوان یزدی که از روی صداقت، ایمان و وظیفه شناسی رشوه را رد و حکمی عادلانه صادر کرد، تصمیم به تقدیر از وی گرفته و مبلغی را در قالب یک کارت هدیه به انضمام لوحی تقدیر به وی اهدا کرد.

قاضی جوان اما این موضوع را به شکل دیگری خاتمه داده و مبلغی را که به عنوان هدیه از سوی رئیس کل دادگستری دریافت کرده بود در اقدامی ایثارگرانه و خداپسندانه به آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد اختصاص داد.

ایمان جعفری؛ قاضی جوان یزدی با این اقدام تاثیر گذار و زیبا نشان داد که هنوز بسیارند انسان های با ایمانی که زرق و برق مال دنیا چشمشان را نگرفته و با تمام وجود برای اجرای عدالت و احقاق حقوق همنوعان گام برمی دارند.

انتهای پیام //

https://www.farsnews.ir/yazd/news/14000412000457/%D8%B1%D8%AF-%D8%B1%D8%B4%D9%88%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D9%88%DB%8C-%D9%82%D8%A7%D8%B6%DB%8C-%DB%8C%D8%B2%D8%AF%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5-%D9%BE%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B4-%D8%A8%D9%87-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D9%85%D8%AD%DA%A9%D9%88%D9%85%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 14 =