همزمان با ششمین روز از هفته قوه قضاییه طی آیینی ۱۰ محکوم مالی جرائم غیر عمد از زندانهای استان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد؛ در این آیین که با حضور دادستان عمومی و انقلاب یزد ، مدیرکل زندانها و نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان ، مدیر نمایندگی ستاد دیه و به میزبانی امام زاده سید جعفر محمد استان یزد برگزار گردید تعداد ۱۰ محکوم مالی از زندانهای استان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند .

دادستان عمومی و انقلاب یزد در این مراسم ضمن تقدیر از فعالیت های ارزشمند ستاد دیه استان برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد گفت : کسانی که با کمک خیرین و ستاد دیه استان از زندانهای استان آزاد میشوند افراد مستحقی هستند که بنا به دلایل غیر عمد و تنها به دلایل محکومیت های مالی در زندانها به سر میبرند و با کمک ستاد دیه هآزادی آنها را از زندان فراهم میشود .

محمدرضا حدادزاده در ادامه افزود: خوشبختانه ستاد دیه در خصوص آزادی محکومین مالی از زندان بالاترین دقت را در پرونده ها و تحقیق همه جانبه در خصوص محکوم و شرایط خانواده و زندگی وی به کارگرفته تا مددجویانی که نیازمند واقعی مساعدت کمک های مردم هستند از این تسهیلات استفاده و به آغوش خانواده خود بازگردند .

این مقام مسئول در پایان از مددجویانی که  از زندان آزاد گردیده بودند دقت در تمام مراحل زندگی را خواستار شد و گفت :  انشاالله با برنامه ریزی و دقت در کار به زندگی عادی بازگشته و در تمام مراحل زندگی دقت نموده که دیگر درگیر موضوعاتی از قبیل حبس و زندان نشوند زیرا ستاد دیه به هر انسان در طول حیات تنها یک بار کمک میکند .

در ابتدای این آیین سید مسعود عظیمی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد ضمن گرامی داشت هفته قوه قضاییه و زنده نگه داشتن یاد شهید بهشتی و یارانش گفت : در سال جاری با توجه به مشکلات اقتصادی که از سال گذشته به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا داشتیم ،مشکلات در مسائل اقتصادی به ویژه در استان هایی که استان صنعتی هستند خود را نشان میدهد ، اما با تمام این مشکلات کسبه ، فعالان اقتصادی و صاحبان مشاغل با صبوری بسیار مانع از ورود بسیاری از همکاران و همشهریان به زندان ها شده و در این برهه زمانی مانند خیرین عمل نموده و دستگیر همنوع شدند .

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد از آزادی ۱۰ محکوم مالی جرائم غیر عمد به مناسبت هفته قوه قضاییه خبر داد و گفت : برای آزادی این محکومین مبلغ ۵۲ میلیارد ریال نیاز بود که  مبلغ ۴۵ میلیارد ریال از این مبلغ را توسط کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ گردید و با پرداخت مبلغ ۷ میلیارد ریال زمینه آزادی این ۱۰ محکوم فراهم آمد .

عظیمی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کارکنان ستاد دیه استان و اعضاء شورای حل اختلاف مستقر در زندان در خصوص اخذ گذشت ازشکات پرونده ها گفت : از این تعداد آزادی تعداد ۴ محکوم مالی ، ۴ محکوم نفقه ، ۱ محکوم مهریه و ۱ محکوم دیه حادثه کار بودند که با کمک نیکوکاران و خیرین گرامی استان  از زندان آزاد شدند .

این مقام مسئول در پایان از مددجویانی که از زندانها آزاد گردیدند انتقال تجربیات خود به دوستان و خانواده خود را خواستار شد و گفت : ریشه ی بسیاری از گرفتاری ها و مشکلات جهل در قانون میباشد لذا از تمام کسانی که بنا به هر دلیل دچار مشکل گردیدند خواستاریم تا در ادامه زندگی در خصوص تمام فعالیت ها چه ازدواج و چه اموراتی همچون کسب و کار و صدور چک و رانندگی با وسیله نقلیه دقت بالایی به کار گیرند تا دیگر شاهد حضور آنها در زندان نباشیم . 

گفتنی است اجرای سرود توسط  گروه شمیم ولایت در وصف شهید بهشتی از برنامه های اجرا گردیده در حاشیه ی این آیین آزادی بود و در پایان این آیین، نامه ی آزادی این۱۰  محکوم جرایم مالی غیرعمد به آنها تقدیم شد.

انتهای پیام //

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − هفت =