همزمان با سالروز شهادت سردار دلها ، شهید حاج قاسم سلیمانی طی آیینی به میزبانی زندان شماره ۲ یزد، ۱۳ محکوم مالی جرائم غیر عمد از زندانهای استان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند .

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد ؛ همزمان با روز جهانی مقاومت ، شهادت الگوی اخلاص و عمل سردار سپهبد قاسم سلیمانی طی آیینی با حضور قائم مقام رئیس کل دادگستری استان ، سرپرست اداره کل زندانها و نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان ، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد و جمعی از مسئولین قضایی استان ۱۳ مددجو جرائم غیر عمد مالی از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند .

علی اکبر شمس قائم مقام رئیس کل دادگستری استان در این آیین با تاکید بر نقش پر رنگ سردار دلها در برپایی امنیت منطقه و نابود کردن داعش گفت : شهید سردار قاسم سلیمانی یکی از محبوب‌ترین چهره‌های انقلاب اسلامی و نماد مبارزه با نظام سلطه و ظلم جهانی شناخته می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه گفت : این شهید والامقام هرگز فکری جز حرکت برای عزت اسلام و مظلومان جهان در سر نداشت و زندگی خود را صرف مبارزه با ظالمان کرد و همواره نگاهش به افق نگاه مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی دوخته بود.

وی در پایان از مردم دارالعباده به دلیل حمایت از ستاد دیه استان و کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد تقدیر نمود و گفت : خوشبختانه مردم شریف استان یزد در کنار کمک های مومنانه خود در ایام کرونا ، کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد را نیز از یاد نبرده و همواره شاهد حضور بیش از پیش آنها در ستاد دیه استان و کمک های آنها هستیم.

شمس در پایان با اشاره به سیاست های جدید قوه قضاییه در رابطه سیاست های کاهش جمعیت کیفری زندان ها گفت: بازپروی زندانیان از دغدغه های جدی قوه قضاییه است که امیدواریم اجرای این سیاست ها در استان یزد همواره با سرعت و کیفیت مطلوب انجام شود.

حسین سبزواری سرپرست اداره کل زندانها و نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان نیز در ابتدای این نشست ضمن تقدیر از اقدام ارزشمند ستاد دیه استان یزد گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۲۶۸ مددجو از زندان های استان آزاد گردیدند که مبلغ کل بدهی آنها ۱۳۳۵ میلیارد ریال بود که مبلغ یک هزار و ۲۶۵ میلیارد ریال توسط کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان یزد از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ گردیده و مبلغ ۷۰ میلیارد ریال برای آزادی آنها پرداخت گردید.

سبزواری در ادامه افزود : هم اکنون تعداد۱۹۴ مددجو در زندانها استان به سر میبرند که برای آزادی آنها مبلغی بیش۱۲۴۰ میلیارد ریال نیاز است ، که امیدواریم با پیگیری های ستاد دیه استان و همت خیرین و نیکوکاران زمینه آزادی این محکومین مالی از زندان نیز فراهم آید .

وی ضمن دعوت از نیکوکاران استان به پویش های آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گفت: کمک به آزادی افراد، اقدام پسندیده ای است که در اسلام نیز مورد تاکید و سفارش قرار گرفته است.

اسلام افشون مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد در این آیین گفت: با تلاش های صورت گرفته توسط اعضای ستاد دیه استان یزد موفق گردیدیم که همزمان با سیزدهم دی ماه سالروز شهادت سردار دلها ، شهید حاج قاسم سلیمانی ۱۳ محکوم مالی جرائم غیر عمد را از زندان آزاد نموده و به آغوش خانواده بازگردانیم .

این مقام مسئول در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از تلاش بی وقفه اعضای کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان یزد جهت اخذ گذشت رضایتمندانه از شکات گفت : بدهی این ۱۳ محکوم مالی مبلغ ۶۴ میلیارد و ۶۳۸ میلیون ریال بود میلیون که مبلغ  54 میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال توسط این کمیته ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ گردید و با پرداخت مبلغ ۱۰ میلیارد و ۱۵۸ میلیون ریال زمینه آزادی این ۱۳ محکوم مالی از زندان فراهم آمد .

افشون در پایان ابراز داشت : چندین مرحله آیین آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در حال برنامه ریزی است و امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم تعداد قابل توجهی مددجویان محکوم مالی را از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگردانیم .

اجرای سرود توسط گروه انقلابی فجر جاویید ، دکلمه خوانی در وصف سردار دلها از برنامه های اجرا گردیده در حاشیه ی این آیین آزادی بود .

گفتنی است در پایان این آیین، نامه ی آزادی ۱۳ محکوم جرایم مالی غیرعمد به آنها تقدیم شد.

انتهای پیام //

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − نوزده =