مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان یزد از آزادی تعداد ۱۳۲ مددجو جرائم غیر عمد با مشارکت نیکوکاران و همراهی خوب شکات در گذشت بخشی از دیون از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ستاد مردمی دیه استان یزد؛ سید مسعود عظیمی مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان یزد با اعلام این خبر گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۱۳۲ زندانی غیر عمد از زندانهای استان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند که مبلغ بدهی آنها ۲۸۲ میلیارد و ۴۱۱ میلیون تومان بود.

عظیمی ادامه داد: در فرآیند آزادی از طریق پذیرش اعسار از سوی مراجع قضایی و قضات دادگاه‌ها مبلغ ۱۲۰ میلیارد و ۷۲۹ میلیون تومان بود و شکات نیز مبلغ ۱۲۱ میلیارد و ۴۰۶ میلیون تومان را گذشت نموده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد مردمی شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل و آورده مددجو به مبلغ ۴۰ میلیارد و ۲۷۶ میلیون تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۱۳۲ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم گردید.

این مقام مسئول در ادامه گفت: مردم دارالعباده یکی از بخشنده ترین افراد در ایران عزیزمان هستند و شکات پرونده ها خود به مانند خیر عمل نموده و در جلساتی متعددی که اعضاء کمیته صلح و سازش ستاد مردمی دیه استان یزد با آنها برگزار میکنند در تسهیل شرایط آزادی زندانیان تحت پوشش این ستاد مردمی به میزان ۴۳ درصد از مبلغ کل بدهی های خود را گذشت نمودند که رتبه دوم را در کشور از آن خود کرده اند.

  وی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت: از این تعداد آزاد گردیده تعداد ۸۲ مددجو مربوط به محکومین مالی ، تعداد ۴۲ محکوم مربوط به پرداخت مهریه ، تعداد ۶ محکوم مربوط به پرداخت نفقه و تعداد ۲ محکوم نیز مربوط به دیه حوادث کارگاهی بودند.

عظیمی در ادامه گفت: از این تعداد آزادی تعداد ۲۶ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و بدون پرداخت هیچ گونه مبلغی و تعداد ۱۰۶ مددجو با پرداخت از منابع، شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک های عامل از زندان آزاد گردیدند که از این تعداد ۱۳ مددجو زن و ۱۱۹ مددجو نیز مرد بودند .

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان یزد ضمن تقدیر از روابط عمومی این ستاد مردمی گفت: ستاد دیه استان یزد همواره در تمامی مناسبات اقدام به برگزاری پویش جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد مینماید تا در کنار فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ گذشت و بخشش و کمک به همنوع با جذب کمک های مردمی زمینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد را از زندانهای استان فراهم نماید.

عظیمی ادامه داد: از این تعداد آزادی تعداد ۱۲ محکوم با اجرای پویش ” نذر فاطمی” به مناسبت ایام فاطمیه، تعداد ۷ مددجو با اجرای پویش “یلدای رهایی”  و یک زندانی نیز با کمک افرادی که دوشنبه های هر هفته ضمن بازدید از خانه های قدیمی استان در قالب پویش “دوشنبه های رهایی” کمک های خود را به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا میکنند.

این مقام مسئول در پایان گفت: ستاد مردمی دیه یک موسسه خیریه غیر تجاری و غیر انتفاعی است که فعالیت امداد رسانی دارد و تنها در زمینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد مالی فعالیت مینماید و نیکوکاران و خیرین  می توانند کمک‌های نقدی خود را به حساب‌های نمایندگی ستاد دیه استان یزد به شماره کارت مجازی ۶۶۶۸-۶۶۶۶-۷۲۷۰-۵۰۴۱  و  شماره حساب ۰۱۰۸۸۸۸۸۸۸۰۰۲ بانک ملی ، و یا با شماره گیری کد دستوری #۱۱۳۳*۶۶۵۵*  کمک های خود را به حساب ستاد دیه استان یزد واریز نمایند .

وی یادآور شد: شماره تلفن ۳۶۲۹۸۲۰۰ روابط عمومی ستاد دیه استان یزد جهت پاسخگویی سوالات عموم خیران و مردم نیکوکار پیش‌بینی شده است که می‌توانند اقدام کنند.

انتهای پیام //

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =