مدیرنمایندگی ستاد دیه استان یزد با حضور در برنامه تلویزیونی زندگی سلام از شبکه استانی یزد از پویش« یلدای رهایی» به منظور آزادی زندانیان جرایم غیرعمد خبر داد.

سیدمسعود عظیمی گفت: استمرار نیکوکاری در استان یزد به مانند سراسر کشورمان ایران ادامه دارد و پویش یلدایی رهایی نیز بهانه ای شد برای این اقدام خداپسندانه توسط مردم دارالعباده که به همت ستاد دیه استان و با کمک و همراهی سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد و صدا و سیما مرکز استان درحال برگزاری است.

این مقام مسئول اظهار کرد: پویش هایی که از ابتدای سال تاکنون در استان برگزار شده است با اطلاع رسانی رسانه ها و آگاه سازی مردم با مواردی که به هر علت ممکن است بافاجعه روبرو شوند،باعث شده است که خوشبختانه ورودی های کمتری را داشته باشیم و درحقیقت در سطح جامعه به نحو احسن فرهنگ سازی اتفاق افتاده است.

 عظیمی گفت: تاکنون ۱۱۸ زندانی درسال۱۴۰۱ آزاد شده‌اند که به همت خیرین و حتی گذشت شکات بوده است که در بسیاری از موارد شکات خود مانند یک خیر عمل کرده و حتی از اصل خواسته خود نیز مبلغی کمتر دریافت نمودند و چه بسا اگر این همراهی نبود خودمان به تنهایی نمی توانستیم این اتفاق خوب را رقم بزنیم.

وی در ادامه گفت: بدهی این مددجویان مبلغ ۱۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود که مبلغ ۱۰۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در قالب گذشت رضایت مندانه اخذ شده از شکات توسط اعضاء کمیته صلح و سازش ستاد دیه و شعب شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان مرکزی استان ، پذیرش اعسار و آورده مددجو تامین گردیده و با پرداخت مبلغ ۱۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان زمینه آزادی این ۱۱۸ زندانی از زندان فراهم گردید.

وی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت: از این تعداد آزاد گردیده تعداد ۷۶ مددجو مربوط به محکومین مالی ،تعداد ۲۸ مددجو محکوم پرداخت مهریه، تعداد ۱۳ مددجو محکوم نفقه و ۱ محکوم پرداخت دیه حادثه کار بودند که از این تعداد ۱۳ نفر زندانی زن بودند که به آغوش خانواده خود بازگشتند.

وی ادامه داد تا فردا و در آستانه ی شب یلدا ۲ مورد آزادی دیگر نیز به این آمار اضافه خواهد شد و مجموع آزادی زندانیان امسال به ۱۲۰ نفر خواهد رسید.

وی ادامه داد: اختصاص هزینه مراسماتی همچون ختم، سوم، هفتم، چهلم، سالگردو مراسم هایی همچون تولد، عقدو عروسی به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در قالب پویش رضوان در استان یزد تبدیل به یک فرهنگ حسنه گردیده است و ما در بسیاری از پنجشنبه ها شاهدحضور  بسیاری از خیرین در ستاد دیه استان هستیم که با این اقدام پنجشنبه های مهربانی را تداوم میبخشند که این خود گواهِ همراهی و اعتقاد بالای مردم دارالعباده است.

سید مسعود عظیمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حال حاضر ۳۰ زندانی مشمول کمک ستاد دیه داریم که برای آزادی این زندانیان حدود۴۰ میلیارد اعتبار لازم است که مبلغ ۲۰ میلیارد از این مبلغ تا کنون از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ گردیده و  جلسات با مابقی شکات جهت گذشت بیشتر از این مبلغ در دستوری کار قرار داردکه ستاد دیه علاوه بر پشتیبانی مستمر و قوی دستگاه قضائی همچنان به کمک خیرین نیز نیاز دارد چرا که به هر مبلغ که کمک بگیریم به همان میزان و به همان نیتی که خود خیرین مدنظرشان است زندانی، آزاد خواهیم کرد.

انتهای پیام//

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =