رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد در نشست اعضاء هیئت امناء ستاد دیه استان یکی از مهمترین رسالت های ستاد دیه را فرهنگ سازی در راستای جلوگیری از ورود افراد با محکومیت های مالی به زندان بیان کرد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد؛ یکصد و شانزدهمین نشست هیئت امناء ستاد دیه استان یزد با حضور رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد دیه، مدیر نمایندگی ستاد دیه ، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره)، قائم مقام صداو سیمای مرکز استان،محقق و مسئول گروه تحقیق ستاد دیه  و کارکنان ستاد به میزبانی دادگستری کل استان برگزار شد.

غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد در ابتدای این نشست ضمن تقدیر و تشکر از زحمات صورت گرفته در ماه محرم در برگزاری پویش هر هیئت آزادی یک زندانی و  تولید و پخش برنامه تلویزیونی نذری ماندگار گفت: در سال جاری ستاد دیه استان یزد با ظرافت ، هنرمندی، متناسب با ایام و با دقت عمل بسیار بالا اقدام به برگزاری پویش های خود در ایام محرم نمود که چه از نظر مشارکت مردم در این ایام و چه از نظر کیفیت برنامه سازی در سطح بسیار بالایی بود.

دهشیری ادامه داد: یکی از اهداف ستاد دیه در سال جاری میبایست فرهنگ سازی در زمینه آگاهی بخشی به اجتماع در خصوص جرائم غیر عمد و جلوگیری از ورود افراد به زندان با محکومیت های مالی باشد، زیرا با دستیابی به این مهم از بسیاری از آسیب های اجتماعی برای فرد و خانواده‌ی وی جلوگیری میکند.

این مقام مسئول در پایان ضمن تقدیر از روابط عمومی ستاد دیه استان یزد به دلیل حضوری فعال در زمینه های فرهنگی، طراحی و  برنامه ریزی پویش ها و ساخت برنامه های تلویزیونی  و انتشار اخبارِ این ستاد در خبرگزاری ها و فضای مجازی گفت: بزرگترین سرمایه ستاد دیه اعتماد مردم است و برای حفظ این سرمایه مهم میبایست اخبار مربوط به کمکهای خیرین و تعداد زندانیان آزاد شده توسط این ستاد به صورت شفاف به عموم مردم اعلام گردد.

سید مسعود عظیمی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان در این نشست ضمن تقدیر و تشکر ازهمراهی و مشارکت نیکوکاران یزدی در پویش “هر هیئت آزادی یک زندانی” گفت : به همت عزاداران حسینی، خیرین وصنعتگران از ابتدای ماه محرم تا کنون مبلغی بیش از۸۰۰ میلیون تومان به ستاد دیه استان اهدا گردید که این خود نشان از اعتماد بالای مردم به این ستاد مردمی دارد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد در ادامه به گزارش عملکرد این ستاد در ۵ ماهه نخست سال جاری پرداخته و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۶۶ زندانی جرائم غیر عمد از زندانهای استان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند که از این تعداد آزاد گردیده تعداد ۴۲ مددجو مربوط به محکومین مالی ، تعداد ۱۳ مددجو محکوم پرداخت مهریه، تعداد ۱۰ مددجو محکوم نفقه و ۱ محکوم پرداخت دیه حادثه کار بودند .

عظیمی در ادامه افزود: بدهی این مددجویان مبلغ ۵۲۴ میلیارد ریال بودکه مبلغ ۴۵۶ میلیارد و ۲۴۶ میلیون ریال توسط اعضاء کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ گردیده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک های نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ ۶۷ میلیارد و ۷۵۴ میلیون ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۶۶ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم گردید.

گفتنی است در این نشست پرونده ۱۰ محکوم مالی جرائم غیر عمد مورد بررسی اعضاء قرار گرفت و در خصوص برگزاری پویش “قدم قدم تا آزادی ” ویژه اربعین حسینی و مسائلی همچون پخش تبلیغ های ستاد دیه استان از طریق صدا و سیما و  برگزاری برنامه های مجازی تبادل نظر گردید.

 انتهای پیام //

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =