رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان گفت: آزادی ۱۶۴ مددجوی زندانی با اخذ دو سوم گذشت رضایتمندانه شکات از سوی ستاد دیه استان یزد، قابل تقدیر است.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد ؛ به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی ، مدیر کل زندانهای استان و نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه ، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد ، مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان استان یزد، مدیر عامل بنیاد تعاون زندانیان یزد و جمعی از مسئولین اداره کل زندانها با رئیس کل دادگستری استان دیدار و به ارائه گزارش از حوزه کاری خود پرداختند .

غلامعلی دهشیری در نشست با مدیر کل زندان ها و مسئولان سایر نهاد های حمایتی مجموعه زندان، اظهار داشت: ایجاد مهر و محبت و جلب رأفت مردمی برای ایجاد انگیزه کمک به مددجویان زندانی و تلاش برای بازگردان افراد گرفتار در بند حبس به آغوش خانواده، هنری است که ستاد دیه با تلاش روابط عمومی آن ستاد و بهره گیری از ظرفیت رسانه و اطلاع رسانی محقق می شود.

وی تحقق آزادی حداقل ۲۰۰ مددجوی جرائم غیر عمد تا پایان سال را خواستار شد و گفت: این امر با توجه به روحیه خیرمندانه و مذهبی مردم یزد و تلاش های هنرمندانه این ستاد، امکان پذیر است.

این مقام قضایی ضمن تشکر از همراهی و تعامل سازنده مجموعه زندان با دستگاه قضایی، اظهار داشت: ماحصل این همکاری و تعامل سازنده، اقدامات بسیار ارزشمند و اثر گذار برای جامعه هدف و تحقق اهداف اصلاحی دستگاه قضایی است.

در ابتدای این دیدار حسین سبزواری مدیر کل زندانها و نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد ضمن تبریک به مناسبت سالگرد انقلاب اسلامی گفت : به پاس خون شهدا ، امروز در سال ۱۴۰۰ درخت انقلاب تنومند تر از قبل و  ریشه های نظام جمهوری اسلامی مستحکم گردیده است .

مدیر کل زندانها با اشاره به تلاشهای جهادی مسئولین زندانها و دستگاه های تابعه در تحقق کاهش جمعیت کیفری استان که یکی از مهمترین سیاست های سازمان زندانها است گفت : تلاش این مجموعه متعهد نشان از پویایی مسیر انقلاب دارد و خود گواه این مهم است که این مسیر دچار رکود نگشته و تمام مسئولین در جهت تحقق گام دوم انقلاب قدم بر میدارند .

در ادامه این نشست سید مسعود عظیمی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد ضمن تبریک به مناسبت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به ارائه گزارش عملکرد این ستاد در سال جاری پرداخت .

 عظیمی ضمن تقدیر و تشکر از کارکنان مجموعه ستاد دیه استان گفت : از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۱۶۴ محکوم مالی جرائم غیر عمد از زندانهای استان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند .

این مقام مسئول در ادامه گفت : بدهی این محکومین مالی مبلغ ۶۳۳ میلیارد و ۲۲۳ میلیون ریال بود که مبلغ ۵۰۵ میلیارد و ۴۶۵ میلیون ریال توسط کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ گردید و با پرداخت مبلغ ۱۲۷ میلیارد و ۷۵۷ میلیون ریال زمینه آزادی این ۱۶۴ مددجو از زندان فراهم گردید .

وی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت : از این تعداد آزاد گردیده تعداد ۱۱۵ مددجو مربوط به محکومین مالی ، تعداد ۲۱  مددجو محکوم نفقه ، تعداد ۱۵ مددجو محکوم پرداخت مهریه  ،۹  مددجو محکوم پرداخت به دیه حادثه کار ، ۳  مددجو محکوم به پرداخت دیه تصادفات رانندگی و ۱ مددجو محکوم به پرداخت دیه غیر عمد بودند . 

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد با تاکید بر فرهنگ سازی در راستای آگاهی بخشی در جامعه جهت جلوگیری از ورود افراد با محکومیت های مالی به زندان به عنوان مهمترین رسالت این ستاد افزود : یکی از مهمترین دلایل ورود افراد به زندان را میتوان جهل در قانون نام برد که با کمک رسانه ها ، صدا و سیما و شبکه های مجازی میتوان از ورود این گونه افراد به زندان جلوگیری کرد تا شاهد کاهش تعداد محکومین مالی در زندانها باشیم .

گفتنی است در ادامه این نشست مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان استان یزد، مدیر عامل بنیاد تعاون زندانیان یزد به ارائه گزارش عملکرد خود پرداختند .

انتهای پیام //

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 2 =