مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد از آزادی ۱۳ محکوم مالی جرائم غیر عمد در ماه محرم خبر داد .

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد ؛ سید مسعود عظیمی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد از آزادی تعداد ۱۳ محکوم مالی جرائم غیر عمد یزدی درماه محرم با اجرای پویش هر هیئت آزادی یک زندانی خبر داد .

عظیمی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش بی وقفه کارکنان و اعضاء کمیته صلح و سازش این ستاد گفت: از این تعداد آزادی تعداد ۲ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و تعداد ۱۱ مددجو  با پرداخت از منابع، شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک های عامل از زندان آزاد گردیدند.

وی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت : از این تعداد آزاد گردیده تعداد ۷ مددجو مربوط به محکومین مالی ، تعداد ۱  مددجو محکوم مهریه ، تعداد ۴ مددجو محکوم دیه حادثه کار و ۱ مددجو محکوم پرداخت به دیه تصادفات رانندگی بودند .   

این مقام مسئول در ادامه افزود: بدهی این مددجویان مبلغ ۵۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بود که مبلغ ۱۳میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال توسط اعضاء کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ گردیده  و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ ۴۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این  13 نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم گردید.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد ضمن تقدیر از همکاری گروه تعاونی پیشگامان کویر یزد و صدا و سیمای مرکز استان به دلیل حمایت از ساخت و پخش برنامه ” نذری ماندگار ” و پوشش پویش هرهیئت آزادی یک زندانی گفت : این برنامه با هدف ترویج فرهنگ گذشت و جذب کمک های مردم در ایام محرم ساخته گردید که تا کنون مبلغ ۵ میلیارد و ۵۶۶ میلیون ریال از ناحیه خیرین ، نیکوکاران و هیئت های عزاداری به این ستاد اهدا گردیده است .

عظیمی در پایان از آغاز پویش ” قدم قدم تا آزادی ” ویژه ماه صفرداد و گفت : تصمیم داریم تا درماه صفر این پویش را آغاز کرده تا بتوانیم زمینه ساز آزادی محکومین مالی در این ایام باشیم .

انتهای پیام //  

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =