در راستای توسعه ی خدمات حمایتی از خانواده مددجویان بی‌بضاعت تحت پوشش کمیته امداد نشست هم اندیشی مدیر نمایندگی ستاد دیه یزد با مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره ) استان برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد ؛ در این نشست که با حضور سید مسعود عظیمی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد ، محمد شجاعان مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) و عضو هیئت امناء ستاد دیه و  امیر زین العابدین قمی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد همراه بود در خصوص پیگیری و رسیدگی به پرونده مددجویان بی بضاعت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) گفتگو گردید .

در این نشست مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد ضمن قدردانی از همکاری‌ نهاد یادشده در کمک به آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد مالی با ارائه گزارشی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۶۰ محکوم مالی با حمایت نیکوکاران یزدی و همت مددکاران زندان آزاد و به آغوش خانواده های خود بازگشتند.

 سید مسعود عظیمی افزود : برای آزادی این محکومین مالی مبلغ  ۳۰۰  میلیارد ریال نیاز بود که با تلاش ستاد دیه استان مبلغ ۵۰  میلیارد ریال از این مبلغ پرداخت گردید و اعضای کمیته صلح و سازش این ستاد موفق شدند مبلغ ۲۵۰  میلیارد ریال از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ کنند.

این مقام مسئول در ادامه از اجرای پویش هر هیئت آزادی یک زندانی در ماه محرم وخبر داد وگفت : با برنامه ریزی های انجام گردیده و با همکاری صدا و سیمای مرکز استان یزد و شرکت تعاونی پیشگامان کویر یزد پویش هر هیئت آزادی یک زندانی برای دومین سال متوالی اجرا و امیدواریم بتوانیم با مشارکت هیئت ها و مردم شریف دار العباده تعداد چشم گیری از مددجویان جرائم غیر عمد را از زندانهای استان آزاد کنیم .

عظیمی در پایان ضمن تاکید بر آگاه سازی و پیشگیری از ورود محکومین مالی به زندان به عنوان یکی از مهمترین اهداف ستاد دیه گفت :  در کنار فرهنگ سازی و  اعتماد سازی که از اهداف عالیه ستاد دیه می باشد، در تلاش هستیم تا شرایط را بگونه ای فراهم نماییم تا مردم نوعدوست و نیکوکاران با خیال آسوده بتوانند به مددجویان جرائم غیر عمد و نیازمند کمک کنند که در این مسیر مهم، دستگاه های حمایتی از قبیل کمیته امداد می توانند بسیار یاریگر باشند.

محمد شجاعان مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این نشست از تلاش‌های صورت گرفته در راستای آزادی زندانیان جرائم غیر تشکر کرد و افزود: یکی از مهمترین اقداماتی که میتواند در کاهش جمعیت کیفری زندانیان و جلوگیری از ورود محکومین با جرائم مالی به زندان کارساز باشد فرهنگسازی و تبلیغات با هدف آشنایی مردم با قوانین و موضوعاتی از قبیل چک ، صفته ، نفقه و مهریه است .

وی در ادامه اصلاح تعیین مهریه های سنگین در ازدواج های نسل جوان را نیازمند فرهنگ سازی و حمایت سایر دستگاه های اجرایی دانست و گفت: فرهنگسازی این دست مسائل و تقویت باورهای دینی مردم می تواند در کاهش آمار زندانیان مهریه بسیار موثر باشد که کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد به وظیفه ی خود در این رابطه پایبند است و از هیچ همکاری دریغ نخواهد کرد.

شجاعان در پایان از کمک  در قالب اعطای تسهیلات جهت کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد توسط کمیته امدام امام خمینی (ره) خبر داد .

گفتنی است در این نشست مقرر گردید اسامی محکومینی که خود و خانواده آنها تحت پوشش کمیته امداد هستند به ستاد دیه ارسال و پرونده  این مددجویان در اولویت رسیدگی قرار گیرد .

انتهای پیام //   

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =